Desfasurarea Cupei Mondiale a produs un record la vanzari de plasme si proiectoare. In romAnia Piata plasmelor va ajunge in 2006 la zece milioane de euro, iar cea a videoproiectoarelor va fi de Sapte milioane de euro.

Campionatul Mondial de Fotbal tocmai s-a incheiat si ""intreprinzatori"" din lumea larga conectati la eveniment au inceput sa-si afiseze rezultatele financiare. Nu putini sunt cei care au preferat sa urmareasca meciurile intr-un loc public, dupa serviciu, la o bere-doua, cu prietenii. Patronii de baruri si terase (chiar fast-food-uri) au intuit afluxul de clienti si au avut curajul sa investeasca in tehnologie. Asa se face ca in perioada mai-iunie 2006 au crescut vanzarile la plasme si videoproiectoare cu 350%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
""Sezonul de vanzare la proiectoare si plasme este in perioada septembrie - aprilie. In aceste conditii, acest varf datorat Campionatului Mondial a fost in extrasezon"", declara Dana Iorga, Chief Operating Officer IT&S, importator si distribuitor de produse si solutii IT.
""Pe trimestrul al doilea al acestui an avem o crestere cu aproape 60% in raport cu primul trimestru al anului in segmentul proiectoarelor. O crestere datorata in special achizitiilor de produse pentru vizionarea CM atat de utilizatori personali, cat si de companii sau posesori de locatii unde au loc proiectii"", spune si Costel Grozav, Country Manager BenQ Romania.
Competitia fotbalistica a dus la cresterea vanzarilor, dar sa nu uitam de preturile aflate intr-o continua scadere.
""Tendinta de scadere a preturilor datorita tehnologiei este o caracteristica importanta a industriei noastre. In medie, putem vorbi de o scadere (pentru ultimele sase luni) de 5% la proiectoare, iar la plasme ceva mai mult, aproximativ 15%"", sustine Dana Iorga, reprezentant al unei companii care importa, pe aceste segmente, produse NEC. Pentru reprezentantii Toshiba insa, preturile la proiectoare au scazut cu 20%-30% fata de perioada similara a anului trecut.
CE SE CAUTA