Romania va dezvolta un sistem de supraveghere a coastei si a frontierei maritime denumit SCOMAR (Sistemul Integrat de Observare si Control al Traficului la Marea Neagra), ansamblu ce va avea ca scop intarirea securitatii granitei maritime a tarii noa
Romania va dezvolta un sistem de supraveghere a coastei si a frontierei maritime denumit SCOMAR (Sistemul Integrat de Observare si Control al Traficului la Marea Neagra), ansamblu ce va avea ca scop intarirea securitatii granitei maritime a tarii noastre, viitoarea frontiera externa
a Uniunii Europene.

Potrivit sefului Politiei de Frontiera Constanta, comisarul-sef Tudor Ene, SCOMAR va deveni operational la sfarsitul anului 2008, costurile estimate fiind de aproximativ 40 de milioane de euro, bani proveniti din fonduri PHARE.
OCHI ELECTRONICI. Noul sistem, bazat pe un suport tehnic integrat, va fi proiectat sa functioneze si sa monitorizeze tarmul romanesc al Marii Negre 24 de ore din 24 prin folosirea radarelor fixe si a echipamentelor optoelectronice. SCOMAR este compus din statii de senzori ce vor fi amplasate pe coasta Marii Negre, bazate pe un radar de supraveghere maritima si o camera video de acoperire pe timp de zi, dar si pe timp de noapte. Informatiile de la statiile de senzori sunt trimise catre Centrul de Comanda si Control, unde vor fi analizate, urmand ca, pe baza acestora, sa fie date dispozitii catre unitatile de interventie navale, terestre sau aeriene ce vor actiona pentru rezolvarea situatiilor de criza aparute. Sistemul SCOMAR va permite combaterea eficienta a traficului de stupefiante din porturile de la Marea Neagra, a celui de emigranti, a traficului cu produse strategice sau a contrabandei cu diverse bunuri. De asemenea, SCOMAR va face posibila identificarea unei potentiale tinte aflate la o distanta de zece kilometri in largul marii, inclusiv a ambarcatiunilor foarte mici.
DOTARE. Trei nave de patrulare si supraveghere maritima au fost achizitionate de la Ministerul Federal de Interne din Germania de Politia de Frontiera Romana, cu suma de 360.000 de euro, in conditiile in care pretul uneia noi este de 20 de milioane de euro. Cele trei nave, de tip P157, au intrat in serviciu in urma cu trei zile si vor actiona pentru combaterea migratiei ilegale, contrabandei, a traficului cu droguri, armament, munitie si materiale periculoase, realizand, in acelasi timp, controlul navelor si al ambarcatiunilor, cautarea si salvarea vietilor omenesti pe mare.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.