26 de mii de dolari versus 21 de mii. E diferenta in cheltuieli dintre consumatorii aplecati spre internet si cei care isi iau distractia si informatia de la televizor. Sigur, e diferenta din State, insa cam de acolo au pornit in ultimele decenii des
26 de mii de dolari versus 21 de mii. E diferenta in cheltuieli dintre consumatorii aplecati spre internet si cei care isi iau distractia si informatia de la televizor. Sigur, e diferenta din State, insa cam de acolo au pornit in ultimele decenii destule tendinte mondiale.


Ne putem astepta si noi la asta: net-ul va deveni in cativa ani media numarul 2 (asa cum e acum deja in America). Si in cele din urma, odata cu convergenta dispozitivelor de comunicare va bate tot ce misca pe piata si-i va invata trucuri noi pe batranii caini de paza ai democratiei, jurnalistii.
Intre altele, internetul ii invata deja un lucru, daca sunt foarte atenti: sa nu se grabeasca cu sentintele. De vreo saptamana si ceva, lumea vorbeste despre consolidarile de pe piata, care au adus media romanesca in cateva maini patronale. Insa nimeni nu observa ca media cea mai puternica si cea mai ieftina (ca si cheltuieli de productie) e la indemana oricui. Si nu doar e la indemana, ci e si folosita. Inclusiv in Romania, blog-urile si listele de discutii aduc de multe ori mai multi cititori decat cele mai influente ziare. Determina trairi in opinia publica mai intense decat o poate face orice stire de televiziune. Deja pe net sunt oameni mai talentati in imprecatii si invective decat Vadim si (aproape) la fel de buni comunicatori in scris ca Plesu. ""Nu-i stie nimeni"" nu mai e demult nici o scuza si nici un raspuns: pe oamenii acestia ii stie net-ul.
Si asta dintr-un motiv foarte simplu: vine publicul. Si vin banii. Si vin chiar si jurnalistii traditionali. Iulian Comanescu e primul colonist care s-a mutat in spatiul virtual. Altii isi vor face site-uri. Pariul meu e insa ca vor castiga cei care vor pune pe piata cantitatea maxima de dezinhibitie. Net-ul e locul in care lumea nu se sterge la nas cu batista, cum am invatat la gradinita si nici nu-si da cu anticearcan inainte de intrarea in emisie. Alminteri, sa investesti acum in media traditionale poate sa semene cu a investi in cai ferate la inceputul secolului XX. Atunci cand masina, de care toata lumea radea, era de fapt la cativa ani distanta de a deveni un mijloc de transport de masa. Pana la urma, liniile ferate au ajuns sa transporte marfa, cu bani putini, in vreme ce producatorii de masini s-au imbogatit. Sigur, trusturile mari de presa au un start bun: au continut, gata de raspandit in toate felurile virtuale. Insa un om cu o tastatura si suficient timp poate fi un competitor de temut. Intrati pe Hyperlink http://www.drudgereport.com.
Net-ul e Vestul Salbatic: un om cu un cal si-un pistol are sanse la fel de mari ca o armata. Pe bune, am vazut eu intr-un film!


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.