Retelele de supermagazine netezesc drumul bancilor spre clienti. ""Supermarketurile sunt antemergatori ai creditului de consum"", a declarat ieri Petru Rares (foto), presedintele Institutului Bancar Roman.

Potrivit acestuia, exista banci in Romania care incep parteneriate cu magazinele inca din faza de proiectare a intrarii pe piata. Magazinele de tip discount au inceput sa coboare limita de adresabilitate, apropiindu-se de zonele rurale. Primele vizate sunt cele in care populatia rurala munceste in urban. In aceasta situatie se afla pana la 2,5 milioane de persoane din cele peste zece milioane din zona rurala. In marea majoritate a acestor magazine urmeaza sa fie cel putin o unitate bancara si cateva ATM-uri. Numarul de noi unitati bancare programate a se deschide anul acesta a ajuns la 700.
MATURIZARE. In urmatorii trei-cinci ani, locomotivele dezvoltarii retailului bancar din Romania vor fi in creditul de consum si cel ipotecar, primul fiind mai aproape de maturizare. ""Aglomerarea marilor jucatori pe piata romaneasca va face ca maturizarea pietei de retail din Romania sa fie mai rapida decat in celelalte zone istoric dezvoltate din Vest si din noua Europa, pentru ca toate vin cu tehnologii de ultima ora si cu produse diversificate"", considera Rares. Pana la maturizare mai este. Potrivit lui Jiri Capek, Vice President Raiffeisen International, trebuie sa ne asteptam ca in cutia de scrisori sa primim nu doar fluturasi publicitari care sa ne invite sa luam credit, ci chiar scrisori prin care sa fim anuntati ca ne-a fost aprobat un credit pentru care nici nu am depus cerere.