Laptele nu este atat de necesar adultilor, pe cat am fi tentati sa credem.

Din cauza continutului bogat in acizi grasi saturati, laptele nu reprezinta cea mai buna alegere in ceea ce priveste aportul de calciu, sustin expertii prezenti la cel mai amplu congres de nutritie si sanatate (Nutrition and Health), desfasurat la New York.
Nutritionistul Walter Willett pune in balanta eficienta laptelui in prevenirea osteoporozei si dezavantajele aduse de acest aliment in privinta cresterii nivelului de grasimi.
Cum ramane totusi cu protejarea femeilor impotriva fracturilor? Profesorul Walter Willett nu interzice categoric laptele. Daca sistemul digestiv permite, un pahar de lapte din cand in cand este benefic. Dar aportul zilnic de calciu de 1.000 - 1.200 mg poate fi asigurat si prin consumul de lactate degresate, branza din soia (tofu), legume verzi. De asemenea, specialistul le recomanda femeilor sa puna accent pe activitatea fizica, mai ales in aer liber, pentru ca expunerea la soare reprezinta cea mai importanta sursa de vitamina D, cea care contribuie la fixarea calciului in oase.
Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, spune ca laptele este perfect adaptat nevoilor nutritionale ale copiilor, dar nu acelasi lucru se poate spune in cazul adultilor. Specialistul recomanda, in schimb, consumul de iaurt: ""Atat adultii, cat si copiii pot consuma fara grija iaurt natural, pentru ca este un aliment sanatos care se incadreaza in categoria produselor probiotice"". (Steluta Indrei)