Intr-o singura luna, americanii au descarcat in celulare peste 8 milioane de jocuri. Cel mai bine s-au vandut ""variante"" de Tetris.

Pe o piata globala de aproximativ 2 miliarde de euro, jocurile pe celular au depasit estimarile pesimiste cu care erau caracterizate la inceput. De altfet, veniturile obtinute de operatorii de telefonie din traficul de voce si-au mai pierdut din elan, si creste traficul de date, jocurile avand aici deja un ""segment"" bine delimitat.
PIETE. Nu este un ""plan"" uniform, variatiile depinzand de trasaturile fiecarei piete. In 2005, pietele in crestere au fost cele din Europa de Vest si Statele Unite, in timp ce Japonia si Coreea de Sud au scazut. Un recent raport Telephia arata ca numai in Statele Unite s-au vandut in luna martie 8,2 milioane de jocuri pentru posesorii de telefoane mobile. Acest procent este cu 53% peste cel inregistrat in luna ianuarie din 2006 (5,4 milioane jocuri). Iar in ceea ce priveste cotele de piata: EA Mobile detine 30% din venituri si 27,4% din totalul descarcarilor. Urmeaza I-Play (8,2% din venituri si 6,9% din descarcari) iar pe locul al treilea este Gameloft (8%, respectiv 6,7%). Poate spre surprinderea multora, cei mai multi bani au adus jocurile: Tetris (5.2%), Tetris Deluxe (3.6%) si Bejeweled (2.6%), din totalul incasarilor.
CRESTERE EXPLOZIVA. O data cu aparitia retelelor UMTS (acum vine HSDPA), memorie mai multa in celulare, ecran mai mare, jocurile (continutul video) si-au gasit loc de ""manifestare"" in lumea telefoniei mobile.
Numarul utilizatorilor creste o data cu generatia ""entertainment"", iar previziunile celor care studiaza piata sunt optime pentru industriile implicate. Daca in 2004 piata mondiala a jocurilor pe celulare era de 850 de milioane de euro, analistii de la Screen Digest estimeaza o cifra de 7 miliarde de euro pana in 2010.