Oul nu are o reputatie buna printre pacientii cu colesterolul crescut. Studii recente arata ca oul nu mareste nivelul colesterolului.

Persoanele care au un nivel crescut al colesterolului sunt adesea sfatuite sa nu manance oua tocmai pentru ca acestea sunt bogate in colesterol. Contraindicatia este insa nefondata. Studiile Asociatiei Americane a Inimii (American Heart Association) arata ca ouale nu modifica nivelul grasimilor din sange si nu se afla la originea bolilor cardiovasculare. Dimpotriva, sunt alimente echilibrate datorita continutului in antioxidanti (vitamine si minerale), proteine de calitate.
Un amplu studiu efectuat pe 110.000 de persoane a dovedit ca un ou fiert pe zi nu influenteaza nivelul colesterolului din sange. Explicatia? Excesul de colesterol poate avea o cauza interna, 2/3 din colesterol provenind din degradarea membranelor celulare care il compun. Grasimile cu adevarat nocive sunt cele care ingusteaza arterele, adica grasimile din mezeluri, carne de porc si uleiurile vegetale hidrogenate (margarina) aflate in compozitia majoritatii produselor din magazine.
Datorita continutului bogat in caroten, ouale sunt utile in prevenirea cataractei, bolilor cardiovasculare si cancerului. Proteinele din albus contribuie la dezvoltarea si protejarea tesuturilor musculare. Sa nu uitam ca ouale mai contin selenium, zinc, vitamine B (B2, B5, B9, B12) si vitamine A, E si D.