Sexul vinde. Si vinde chiar foarte bine, iar televiziunile nu fac altceva decat sa alerge dupa ratinguri si vanzari. Numeroase studii au demonstrat totusi ca scenele sexuale si violenta ii afecteaza involuntar pe copii si pe adolescenti. Potriv
Sexul vinde. Si vinde chiar foarte bine, iar televiziunile nu fac altceva decat sa alerge dupa ratinguri si vanzari. Numeroase studii au demonstrat totusi ca scenele sexuale si violenta ii afecteaza involuntar pe copii si pe adolescenti.


Potrivit ""Sex on TV 4"", un studiu bienal realizat de Fundatia Kaiser Family impreuna cu Universitatea Arizona, numarul scenelor care implica sex la televizor s-a dublat fata de anul 1998. Cercetarea a luat in calcul peste 1.000 de ore de programe tv, excluzand stirile, evenimentele sportive si show-urile pentru copii, examinand cele mai mari retele de televi-ziune (ABC, CBS, Fox, NBC, PBS, Lifetime, TNT, USA Network, HBO). Intre 2004 si 2005 au fost analizate 1.154 de programe, dintre care 959 de programe din timpul saptamanii, 261 de programe din prime-time si 60 de emisiuni dedicate tinerilor. Continutul sexual a inclus atat discutii legate de sex, cat si comportamentul cu tente sexuale, de la sarut si pana la scene sexuale. Din studiu a reiesit ca peste 70% din emisiuni au un continut sexual, astfel: 5 scene cu sex/ora (2005), 56% din show-uri cu 3,2 scene cu sex/ora in 1998 si 64% cu 4,4 scene sexuale/ora in 2002. Aceste cresteri combinate reprezinta dublul scenelor cu continut sexual televizat din anii 1998 (o crestere de 96%, de la 1.930 la 3.780 de scene sexuale care apar in grila de programe). Din emisiunile puse in discutie, 14% includ cel putin o scena cu referinta sexuala (cu 9% mai mult fata de 1998). In emisiuni care arata relatii sexuale, mai mult de una din patru (27%) fac referiri la riscuri sau responsabilitati sexuale.
LATURA SEXUALA. Dintre cele mai de succes 20 de emisiuni urmarite de tineri, 70% includ notiuni sexuale, iar 45% dintre acestea un comportament indecent. In prime-time, notiunea de ""sex"" este si mai comuna. In opt din zece emisiuni (77%) se regaseste un fond sexual semnificativ, cu o medie de 5,9 scene sexuale pe ora. Doua treimi din show-uri (68%) implica subiecte despre sex, iar 35% din show-uri denota comportamente sexuale. Reality-show-ul este singurul gen in care mai putin de doua treimi (28%) nu implica continut sexual. Procentajul emisiunilor cu continut sexual pe genuri include filmele (92%), sitcom-urile si serialele (87%) si telenovelele (85%).
MESAJ. Doua treimi din totalul trimiterilor la riscurile si responsabilitatile implicatiilor sexuale difuzate la tv sunt ""minore sau inconsec-vente"", procentul ramanand asemanator celui realizat in prima zi a studiului, in 1998. Una din noua emisiuni din prime-time cu continut sexual (11%) face referire la riscurile si responsabilitatile mentionate anterior. Aceasta proportie a ramas oarecum neschimbata de-a lungul anilor: 11% in 1998 si 13% in 2002. Dintre cele 20 de emisiuni cu audienta pentru tineri, 10% din cele care denota notiuni sexuale includ si mesaje la riscurile sexuale la un moment dat in episod.
SEX LA PRIMA VEDERE. Marea majoritate a personajelor implicate in scenele de sex tv (89%) o reprezinta adulti de 25 de ani sau peste. Unul din zece (10%) este adolescent sau tanar, unul din patru (26%) in 1998 si unul din sase (17%) in 2002. Jumatate din scenele cu sex (53%) implica personaje care au o relatie stabila impreuna, in timp ce 15% din scene prezinta doar personaje care fac sex la prima intalnire.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.