Urmand sa fie lansata cel mai probabil in septembrie, noua versiune va avea trei usi si un sasiu revizuit, care trebuie sa-i impresioneze pe cunoscatori la capitolul rigiditate, deficitar pana in prezent.

Anuntata initial pentru anul viitor, aparitia noului model Honda Civic Type-R este pe cale sa aiba loc mult mai repede. Dupa toate probabilitatile, varianta respectiva va intra in productie inca din acest an, masina urmand sa fie prezentata in septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Londra. Deocamdata, noua Honda Civic Type-R a fost aratata doar in varianta de concept, la Geneva, firma japoneza demonstrandu-si inca o data priceperea atunci cand este vorba de proiectarea unei masini al carei aspect trimite imediat la tehnologia folosita in cazul masinilor de curse.
IMPRESIONANT. Prima senzatie avuta in momentul deconspirarii aspectului viitoarei Type-R a venit automat. Masina va fi una foarte dinamica, constructorii propunandu-si de pe acum sa ""loveasca"" in piata amatorilor de vehicule sport. Practic, prototipul, prezent in urma cu o luna in Elvetia, prefateaza cel mai performant automobil de segment compact realizat pana acum de Honda.
MOTORIZARE. Versiunea de baza urmeaza sa fie propulsata de un motor de 2,2 litri, care va dezvolta 197 CP, cat scoate si modelul existent in prezent. Argumentul maririi capacitatii cilindrice a constat in obtinerea unui cuplu motor la turatii mai reduse decat in acest moment, fiind astfel menajat motorul si micsorandu-i-se si perioada de uzura. Acest propulsor va fi pus in valoare de o cutie de viteze manuala, cu sase trepte in versiunea standard. Noua Civic Type-R va avea trei usi, iar sasiul va fi revizuit fata de modelele anterioare, la care existau ranforsari suplimentare in zona aripilor si avea o grinda transversala intre contraaripile spate.
ALTERNATIVA. In afara modelului initial prevazut pentru lansare la toamna, japonezii de la Honda vor oferi, pe post de varf de gama, si versiunea Civic Type-RR, care se va deosebi in principal prin performantele superioare. Desi deocamdata nu se stie ce motorizare va avea ""dublul"" R, este de asteptat ca puterea acestuia sa se situeze in jurul a 240 CP. Mai apropiata de o masina de curse decat de varianta de baza, Type-RR se va diferentia inclusiv prin greutate, precum si prin sisteme diferite de directie si de suspensie.