Vanzarile de CD-uri cu muzica inca domina piata, dar vor scadea cu 30% in urmatorii ani. Muzica vanduta online va aduce venituri in 2006 de aproximativ 280 de milioane de euro. Vanzarile de muzica online vor creste rapid in urmatorii ani, cu toat
Vanzarile de CD-uri cu muzica inca domina piata, dar vor scadea cu 30% in urmatorii ani. Muzica vanduta online va aduce venituri in 2006 de aproximativ 280 de milioane de euro.

Vanzarile de muzica online vor creste rapid in urmatorii ani, cu toate acestea, vanzarile ""traditionale"" de muzica vor contabiliza, pana in 2011, doua treimi din totalul incasarilor, se arata intr-un raport Forrester. Pentru piata europeana, studiul prognozeaza o scadere a vanzarilor de CD-uri si DVD-uri de pana la 30%, o crestere a veniturilor fiind asteptata din partea magazinelor online, gen iTunes Music Store, Napster etc.
VENITURI. Conform analistilor de la Forrester, muzica online din Europa va aduce venituri in 2006 de aproximativ 280 de milioane de euro, cifra putand ajunge la 4 miliarde de dolari peste cinci ani. In ceea ce priveste vanzarile totale de muzica, cifrele vor ajunge 11 miliarde de euro pana in 2011, comparativ cu 9,5 miliarde euro, la cat se ridica in prezent. Dar problemele producatorilor de playere digitale vor veni din partea industriei telecom.
TENDINTE SI PREDICTII. Producatorii de camere foto si de dispozitive portabile de ascultat muzica vor renunta la operatiuni in favoarea celor din sectorul de telefonie mobila, declara recent Anssi Vanjoki, seful diviziei multimedia Nokia. Fireste, ""predictia"" oficialului companiei finlandeze nu tinteste viitorul apropiat, dar vanzarile de melodii ""full-track"" direct in telefonul mobil au crescut exploziv in ultimul an. ""Vinovatii"" se regasesc in inmultirea retelelor 3G (384kbs) si aparitia celularelor cu capacitate mare de stocare (card de 1/2GB sau chiar un hard.
CONCURENTA ACERBA. Samsung a prezentat modelul i310, cu hard de 8GB, Nokia are N91 cu 4GB, in timp ce Sony Ericsson are W950i cu o memorie interna de 4GB. Pe de alta parte, apar tot mai multe parteneriate intre operatorii de telefonie mobila si casele de productie. Mai ramane totusi problema preturilor, avand in vedere ca, daca iti propui sa descarci, contracost, o melodie in telefon, trebuie sa platesti si melodia, si traficul.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.