O companie din California a aflat la ce sunt atenti vizitatorii atunci cand cauta diverse informatii pe un site.

Nielsen Norman Group s-a folosit de echipamente sofisticate cu ajutorul carora a urmarit privirea catorva sute de persoane in timp ce navigau pe internet. ""Este ca si cum ai arunca o privire in creierul oamenilor"", a explicat Kara Pernice Coyne, directorul pentru cercetare al companiei, citat de USA Today. La studiu au participat 230 de persoane, care au fost rugate sa duca la capat diverse ""misiuni"" on-line. Printre altele, subiectii a trebuit sa foloseasca internetul pentru a invata cum se face un nod marinaresc, sa gaseasca o modalitate profitabila de a investi 10.000 de dolari ori sa planuiasca o excursie la schi.
Cercetand modul in care subiectii au privit paginile de internet deschise pentru a duce la indeplinire ""misiunile"", specialistii Nielsen au ajuns la cateva concluzii. Desi cheltuiesc milioane de dolari pentru crearea de site-uri web, companiile mai au foarte multe de invatat despre cum ar trebui sa-si creeze o imagine on-line.
ZONE. Vizitatorii tind sa citeasca fraze mai lungi in partea de sus a paginii. Pe masura ce coboara spre josul paginii, utilizatorii sunt din ce in ce mai putin dispusi sa citeasca paragrafe lungi. ""Oamenii se pricep foarte bine sa filtreze informatiile, asa ca se concentreaza doar asupra catorva elemente-cheie aparute in pagina. Atunci cand este mai putin continut, oamenii citesc mai mult"", a explicat Pernice Coyne. Utilizatorilor le atrag atentia imaginile cu oameni care ""ii privesc"". Ajuta daca persoana din poza este atragatoare, dar nu trebuie sa arate extrem de bine. De asemenea, imaginile asezate chiar in mijlocul paginii pot distrage atentia. Vizitatorii nu sunt atrasi de imaginile decorative.
O alta descoperire interesanta: vizitatorii trec foarte usor peste banerele publicitare, chiar daca cei care le-au plasat acolo s-au straduit din greu sa atraga atentia.