Noile campanii pe outdoor se inscriu intr-o moda ce pare a castiga teren. Daca aceasta moda era oarecum anuntata de alte campanii din trecut, ea nu are totusi savoarea de care media creativa da dovada si nici nu poate avea pretentia de apropiere de acest tip de publicitate.

Outdoor-ul din Romania incepe sa se apropie, ce-i drept, cu pasi marunti, de cel din Vest. Faptul ca inca nu ne putem compara cu tarile dezvoltate, din acest punct de vedere, tine in mare parte de posibilitatile tehnologice, de puterea financiara si de atentia data acestui tip de publicitate, pe care le are in momentul de fata industria de productie publicitara de la noi. Daca panotajul din unele state din America e un adevarat spectacol de lumini, la noi unele panouri abia daca se pot vedea o data cu caderea serii. Cu toate acestea, noua moda din outdoor-ul romanesc este aceea a formelor iesite in relief (vezi Viceroy, Pepsi). Ideea acestei forme de exprimare publicitara are ca efect apropierea produselor sau serviciilor de consumator. Cu cat acestea sunt mai iesite in relief, cu atat iti dau impresia de accesibilitate, par mai palpabile, mai usor de obtinut, ies in evidenta. Desi este o modalitate de exprimare de efect, trebuie sa ne gandim totusi ca panotajul stradal, chiar daca suporta anumite idei creative moderne, el a fost destinat initial ca suport pentru afisul de mari dimensiuni.
Ca acest afis era unul clasic sau unul de avangarda, din punctul de vedere al materialelor si elementelor grafice si tehnologice din care era realizat, acest lucru ramane la latitudinea celui care l-a creat.

INSPIRAT. Vacuta Milka, o mostra a outdoor-ului savuros pe partia din Busteni