Noua eticheta in afaceri a transformat cartea de vizita intr-un ""petic de carton"" esential pentru imagine. Firmele care realizeaza astfel de produse ajung la o cifra de afaceri anuala de zeci de mii de euro.

Milioane de carti de vizita sunt impartite zilnic. Au aproape intotdeauna aceeasi forma si marime, dar le diferentiaza continutul si hartia pe care sunt tiparite. Cea mai mare parte a celor care le folosesc sunt persoane juridice, de la companii cu multi angajati pana la mici intreprinzatori sau chiar liber profesionisti. ""Cererea pentru carti de vizita a crescut cu siguranta o data cu dezvoltarea mediului de afaceri care s-a resimtit in ultimii ani"", explica Mihai Baciu, directorul Agrafa Print Services.

Firmele care realizeaza carti de vizita au inregistrat anul trecut vanzari de sute de mii de euro. ""Anul trecut am avut o cifra de afaceri de aproape 200.000 de euro, iar incasarile din cartile de vizita au reprezentat aproape 30%"", a spus Mihai Baciu, directorul Agrafa Print Services. ""Fata de anul 2004, anul trecut au crescut vanzarile cu 500%"", a explicat Robert Zimnicaru, Production Manager la Editura Profil SRL. Pentru anul acesta, el se asteapta la cresterea comenzilor cu circa 50%.
PONTURI. Succesul unei astfel de afaceri depinde foarte mult de designul cartii de vizita. Pentru a nu fi aruncata la gunoi in secunda urmatoare sau pentru a nu se pierde printre alte cateva sute de carti de vizita, aceasta trebuie sa aiba elemente care sa iasa in evidenta. De regula, cartea de vizita cuprinde numele si prenumele posesorului, functia, institutia din care face parte, adresa, telefonul, faxul de la serviciu, sigla si, cel mai important element, telefonul unde poti fi gasit tot timpul. Exista elemente care fac dintr-o carte de vizita una care sa ramana in mintea persoanei care o primeste. A devenit aproape obligatoriu tiparirea informatiilor pe ambele parti in romana si engleza. Cei care vor ceva mai personalizat pot opta pentru tiparirea fotografiei pentru a ramane mai usor in memoria viitorilor parteneri. O varianta mai nonconformista este reprezentata de includerea unor titulaturi amuzante.
SEZONALITATE. De regula, societatile care realizeaza carti de vizita au comenzi pe tot parcursul anului. ""Nu cred ca se poate vorbi de o perioada buna si una moarta. Pot spune ca se simte o crestere in perioada expozitiilor si a TIB- ului. Cererea de carti de vizita este in crestere"", a declarat Ileana Floran, directorul societatii Emma-Com. ""Cresterea este seminificativa de la o luna la cealalta, insa in 2007, daca aderam la Uniunea Europeana, cerintele se vor schimba - radical probabil"", spune Robert Zimnicaru. In acelasi timp, Mihai Baciu spune ca ""nu exista variatii importante la numarul de comenzi pe care le primim, insa in timpul verii se resimte o usoara scadere si in ultimele luni ale anului o usoara crestere"".
ACTIVITATE. Firmele care realizeaza carti de vizita primesc si 20 de comenzi pe zi, insa media de anul trecut a fost de 6-7 comenzi pe zi. ""Anul trecut am facut peste 600.000 de bucati"", a declarat Mihai Baciu. ""Majoritatea clientilor care fac comenzi online sunt persoane fizice, dar sunt si companii care solicita ajutorul nostru. ""De obicei, primim de la clienti un model mai vechi de carte de vizita cu ceva modificari sau datele pentru o noua carte de vizita si cateva indicatii pentru aranjament"", a explicat Mihai Baciu.
COMENZI. ""Avantajele oferite de noi sunt calitatea superioara a imprimarii si gama bogata de cartoane, de la cele simple mate si lucioase la cele speciale, embosate, colorate etc. In plus, noi facem ridicarea si livrarea comenzilor la sediul clientului chiar si pentru o comanda de 100 de bucati"", a declarat Mihai Baciu.

PRETURI