INTOCMIREA ACTELOR DE STARE CIVILA ALE ROMANILOR AFLATI IN STRAINATATE
Intocmirea actelor de stare civila privind cetatenii romani aflati in strainatate se face la misiunile diplomatice, la oficiile consulare de cariera ale Romaniei sau la autoritatile locale competente. Cetatenii romani aflati in strainatate pot solicita inscrierea in registrele de stare civila romane, de la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de cariera ale Romaniei, a certificatelor de stare civila eliberate de autoritatile straine, care ii priveste, in cazul in care inregistrarea actului sau faptului de stare civila a fost facuta in prealabil la autoritatea din statul in care acestia se afla; inscrierea se face cu aprobarea sefilor misiunilor diplomatice sau ai oficiilor consulare, iar refuzul acestora se motiveaza. Autoritatea competenta in materie de evidenta a populatiei repartizeaza misiunilor diplomatice si oficiilor consulare ale Romaniei liste cu coduri numerice precalculate, in vederea inscrierii lor in actele de nastere intocmite si in certificatele eliberate in baza acestora. PROCEDURA. Sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare de cariera ale Romaniei incheie casatorii intre cetateni romani sau daca unul dintre viitorii soti este cetatean roman, daca aceasta este in concordanta cu legislatia tarii in care sunt acreditati. Misiunile diplomatice si oficiile consulare de cariera ale Romaniei trimit, prin Ministerul Afacerilor Externe, actele din primul exemplar al registrelor de stare civila, pe masura completarii lor, la serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor a Sectorului 1 al municipiului Bucuresti, impreuna cu documentele primare pe baza carora s-a intocmit actul. Al doilea exemplar al actelor din registrele de stare civila va fi trimis, in termen de 30 de zile de la data cand toate actele au fost completate, la serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor a municipiului Bucuresti. DOVADA. Actele de stare civila ale cetatenilor romani, intocmite la autoritatile straine, au putere doveditoare in tara numai daca sunt inscrise sau transcrise in registrele de stare civila romane. Transcrierea actelor de stare civila si inscrierea mentiunilor primite din strainatate se efectueaza cu aprobarea Ministerului Administratiei si Internelor. Cetateanul roman este obligat ca, in termen de sase luni de la intoarcerea in tara sau de la primirea din strainatate a certificatului sau a extrasului de stare civila, sa ceara transcrierea acestor acte la serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor in a carui raza administrativ-teritoriala are domiciliul. Cetatenii romani ale caror acte de stare civila au fost inregistrate in localitati care au apartinut Romaniei, iar in prezent se gasesc pe teritoriul altor state pot solicita intocmirea actelor de stare civila la serviciul public comunitar local de evidenta persoanelor in a carui raza administrativ-teritoriala au domiciliul, pe baza extrasului de pe actul de stare civila care se gaseste in pastrarea Arhivelor Nationale. Transcrierea acestor extrase in registrele de stare civila se va face cu aprobarea Ministerului Administratiei si Internelor. Stefanica, Dutu & Asociatii, societate de avocati