Marii jucatori de pe piata americana a telefoniei mobile nu pot sa nu tremure de frica atunci cand aud numele unor companii precum ODK Mobile, Farthing Wireless si Long Island Ducks Mobile.

Aceste mici retele mobile "do-it-yourself" sunt p
Marii jucatori de pe piata americana a telefoniei mobile nu pot sa nu tremure de frica atunci cand aud numele unor companii precum ODK Mobile, Farthing Wireless si Long Island Ducks Mobile.

Aceste mici retele mobile "do-it-yourself" sunt parte a unui trend care ar putea reface fata serviciilor de telefonie mobila, poate fracturand-o in mii sau chiar milioane de bucati in acelasi fel in care difuzia micilor furnizori de internet au decimat in istoria recenta mari companii precum Compuserve sau America Online.
O companie care apartine acestui trend este Sonopia din California. Directorul fondator, Juha Christensen, spune pentru MIT Technology Review ca, impreuna prietenii sai ingineri electronisti, a pierdut aproape 20 de ani pentru a realiza aparate wireless extrem de complicate - computere multimedia - doar pentru a determina operatorii sa le limiteze clientilor numarul de aplicatii software pe propriile telefoane mobile. Criza de aplicatii creative a descurajat clientii sa foloseasca aparatele pe alt post decat cel de telefon. "Ne-am intrebat ce ar face oamenii daca chiar ar obtine toate avantajele de pe urma tehnologiei; am privit partea de servicii a industriei telefoniei mobile si am observat ca oamenii nu sunt incantati de serviciile majoritatii operatorilor mobili", spune Christensen.
In primavara, Sonopia a lansat un serviciu care face mai usoara, pentru orice individ, grup ori familie, renuntarea la marii operatori de telefonie mobila pentru a deveni propriii lor operatori mobili virtuali - mobile virtual network operator (MVNO). Mai bine de 2.400 de indivizi si organizatii s-au inscris ca MVNO.
Unul dintre clientii Sonopia este TBF Wireless, o companie care opereaza o retea mobila pentru membrii Federatiei Bass, o organizatie nonprofit ce promoveaza pescuitul sportiv si ecologia. Operand o retea (care are propria marca) prin Sonopia, grupurile si familiile nu numai ca isi ofera reciproc un serviciu important, dar pot pastra o parte din veniturile obtinute din facturile utilizatorilor. "Oricum platesti cuiva o factura de telefon lunara, dar macar stii ca acei bani vor sustine ceea ce iti place tie", spune Robert Cartlidge, presedintele Federatiei Bass.

SOLUTIA
>> ReTele virtuale
Aceste retele sunt "virtuale" pentru ca operatorii nu trebuie sa aiba antene de amplificare si nici licente pentru uzul frecventelor. Acestea sunt oferite, ce-i drept, de un mare operator prin outsourcing, in timp ce MVNO se ocupa de branding, marketing, facturare, serviciul clienti si selectia hardware-ului necesar.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.