Ministerul Transporturilor va organiza maine un concurs pentru ocuparea postului de director general al Aeroclubului Romaniei. Un concurs asupra caruia planeaza insa mai multe suspiciuni si care este vazut, cel putin de catre unii dintre candidati, c
Ministerul Transporturilor va organiza maine un concurs pentru ocuparea postului de director general al Aeroclubului Romaniei. Un concurs asupra caruia planeaza insa mai multe suspiciuni si care este vazut, cel putin de catre unii dintre candidati, ca o veritabila cacealma. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului este acuzat de incalcarea legii si de favorizarea unuia dintre cei ce ravnesc la postul din fruntea Aeroclubului.
Cinci candidati se lupta pentru sefia Aeroclubului Romaniei: Constantin Voicu, actualul director interimar, Teodor Bistreanu, fost director, Dumitru Popovici, Tiberiu Nedelescu si Sorin Nutu. Unul dintre ei ar trebui sa ajunga in fruntea Aeroclubului in urma rezultatelor obtinute la concursul organizat de Ministerul Transporturilor.
Validare dubioasa
Ministerul Transporturilor este insa acuzat de favorizarea unuia dintre participantii la concurs. Este vorba despre Teodor Bistreanu. Acesta s-a aflat pana nu demult in fruntea Aeroclubului Romaniei, fiind schimbat din functie in luna iulie, in urma unui raport intocmit de catre Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului care a scos la iveala un management defectuos (vezi facsimil 1). Din acel moment interimatul a fost asigurat de catre Constantin Voicu, aflat si el printre candidatii la postul de director.
Noul sef al Aeroclubului Romaniei va fi cunoscut peste trei zile. Exista posibilitatea ca acesta sa fie, din nou, Teodor Bistreanu. O situatie despre care o parte dintre candidati spune ca este pe placul Ministerului Transporturilor care incearca sa faca orice ca Bistreanu sa se afle din nou in fruntea Aeroclubului.
Ca o dovada a acestui lucru este faptul ca Teodor Bistreanu a fost admis la concursul pentru ocuparea postului de director al Aeroclubului, cu toate ca nu indeplinea toate conditiile necesare in acest caz. Concret, Ministerul Transporturilor este acuzat ca l-ar fi declarat admis pe Bistreanu pentru concursul din data de 5 august (concursul trebuia sa aiba loc initial in data de 4 august), in contextul in care acesta incalca una dintre conditiile de participare. Mai exact, s-a hotarat ca cei ce doresc sa ia parte la concurs "trebuie sa nu fi suferit sanctiuni disciplinare in ultimii doi ani de activitate" (vezi facsimil 2).
Ceea ce nu este insa cazul lui Teodor Bistreanu, care, dupa cum am vazut, a fost destituit din fruntea Aeroclubului pentru management defectuos. Cert este insa ca el poate sa participe la concursul de peste trei zile, si asta cu avizul Ministerului Transporturilor care nu a considerat important faptul ca Bistreanu a suferit o sanctiune disciplinara in urma cu foarte putin timp.
Situatie tulbure
Unul dintre candidatii la sefia Aeroclubului ne-a declarat ca nu poate sa inteleaga cum a fost posibila validarea dosarului lui Teodor Bistreanu in conditiile in care acesta a fost sanctionat disciplinar in urma cu foarte putin timp. Mai mult, acesta a oferit si doua explicatii pentru situatia in care s-a ajuns: coruptie sau incompetenta. "Cu surprindere la concursul organizat in data de 5.08.2005 pentru ocuparea postului de director, desi in conditiile de admitere a dosarelor candidatilor se mentioneaza la punctul 5 faptul ca participantii nu trebuie sa fi fost sanctionati in ultimii doi ani de activitate, am constatat ca ministerul a validat si admis dosarul lui Teodor Bistreanu. Chiar a prospatului destituit din functia de director general. Acesta s-a aflat in intervalul 2002-iulie 2005 la conducerea Aeroclubului, dar a fost schimbat din functie in baza unui raport intocmit in urma unui control efectuat de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului", ne-a declarat unul dintre candidati, Dumitru Popovici.
Acesta a mai precizat ca in ultimii ani Aeroclubul Romaniei s-a aflat intr-o situatie tulbure, la conducerea sa perindandu-se mai multi directori. "Aeroclubul Romaniei este o institutie publica. Incepand cu anul 2000 si pana in prezent a fost pus in situatia de a schimba de mai multe ori conducerea, respectiv directorii generali, acestia fiind numiti prin ordin al ministrului in urma organizarii unui concurs. De aceea, concursul de peste trei zile ar trebui sa fie in folosul aviatiei din Romania", a mentionat Dumitru Popovici.

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.