Ziua buna se cunoaste de dimineata, iar o vacanta reusita inca de la plecare. Fie ca v-ati hotarat sa plecati in concediu cu autocarul, pe cont propriu sau cu avionul, prin intermediul unei agentii de turism, este bine sa stiti care va sunt drepturil

Ziua buna se cunoaste de dimineata, iar o vacanta reusita inca de la plecare. Fie ca v-ati hotarat sa plecati in concediu cu autocarul, pe cont propriu sau cu avionul, prin intermediul unei agentii de turism, este bine sa stiti care va sunt drepturile.Inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC) au alcatuit o lista cu dotarile pe care trebuie sa le aiba un autocar in functie de categoria de confort afisata (de la o stea la patru stele). Iata in continuare cateva cerinte pe care trebuie sa le indeplineasca autocarele pentru ca sa stiti la ce va asteptati inainte de a pleca la drum:
- Autocarele de 3 si 4 stele trebuie sa fie dotate obligatoriu cu sistem de ventilatie fortata, cu reglare individuala, care trebuie sa functioneze si la oprire, iar instalatia de incalzire cu reglaj automat al temperaturii.
- Confortul pe scaune. La 4 stele trebuie sa existe maximum 12 randuri, in timp ce autocarul de o stea are chiar si 15 randuri de scaune si implicit veti sta mai inghesuit, iar persoanele care au picioare mai lungi vor avea de suferit.
La autocarele de 4 stele spatarele se pot inclina pana la 35 de grade. La autocarele de 3 si 4 stele exista la fiecare scaun cate doua cotiere, iar cele cu confort sporit au obligatoriu si rezematoare de picioare reglabile.

Drepturile turistilor la calatoria cu avionul

Potrivit reprezentantilor ANPC, in cazul in care dintr-un motiv sau altul vi se refuza imbarcarea, aveti de ales una din urmatoarele variante:
- restituirea imediata a costului biletului;
- asigurarea transportului pana la destinatie cu prima ocazie;
- asigurarea transportului pana la destinatia finala la o data ulterioara, care va convine. In plus, transportatorul aerian va plati o compensatie minima in valoare de 100 euro pentru curse de pana la 3500 km sau de 300 euro pentru curse de peste 3500 km. In cazul in care transportatorul ofera rerutarea pana la destinatia finala pe o cursa alternativa, a carei ora de sosire nu depaseste ora de sosire programata a cursei rezervate initial cu mai mult de doua ore pentru cursele de pana la 3500 de km si cu mai mult de 4 ore pentru cursele de peste 3500 km, compensatia poate fi redusa cu 50 %.
In eventualitatea refuzului imbarcarii pe o cursa vanduta in cadrul unui pachet turistic, transportatorul aerian este obligat sa compenseze operatorul turistic, iar acesta sa plateasca turistului suma compensatorie ce i-a revenit.
In plus, transportatorul aerian va oferi gratuit pasagerilor carora li s-a refuzat imbarcarea:
- posibilitatea efectuarii unei convorbiri telefonice si / sau transmiterii unui mesaj telex/fax catre punctul de destinatie;
- mancare si bauturi racoritoare, tinand seama de timpul de asteptare;
- cazare la hotel in cazurile in care este necesara sederea pe timpul uneia sau mai multor nopti.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.