Studiu - Munca putina, lipsa de satisfactie
Firmele pot avea mai multe probleme din cauza angajatilor care se plictisesc decat de pe urma suprasolicitarii salariatilor. Concluzia apartine specialistilor firmei de consultanta Sirota, care a realizat un sondaj pe plan mondial, la care au participat peste un milion de angajati. Doar jumatate dintre cei care sustin ca se plictisesc din cauza volumului prea mic de munca se declara satisfacuti de viata profesionala. Prin comparatie, 81% dintre persoanele care sustin ca muncesc echilibrat sunt si multumite de profesie. “Interesant este ca plictiseala are consecinte mai grave asupra companiilor decat suprasolicitarea”, afirma Douglas Klein, director de programe al firmei de consultanta. Consecinte. Angajatii care se plictisesc fac, in general, lucruri pentru care nu sunt potriviti si se plang de lipsa de ajutor din partea colegilor. Chiar daca mai multi angajati se plang de suprasolicitare decat de plictiseala, consecintele sunt identice: stres si lipsa de satisfactie in viata profesionala, ceea ce duce la scaderea productivitatii. “Angajatii plictisiti nu sunt multumiti de angajatori, au mai putina initiativa si se considera subapreciati in comparatie cu alti colegi”, crede Douglas Klein. Suprasolicitarea angajatilor este un indicator al proastei organizari, dar angajatii care se plictisesc au un impact mai mare asupra organizatiei, din cauza deprecierii starii de spirit generale.