Raiffeisen Leasing si-ar putea majora dobanzile cu 1-2% in perioada urmatoare, iar media dobanzilor practicate pe piata romaneasca de leasing ar ajunge la circa 8,5-9%, din cauza cresterii costurilor de refinantare pe piata internationala, a afirmat,
Raiffeisen Leasing si-ar putea majora dobanzile cu 1-2% in perioada urmatoare, iar media dobanzilor practicate pe piata romaneasca de leasing ar ajunge la circa 8,5-9%, din cauza cresterii costurilor de refinantare pe piata internationala, a afirmat, pentru NewsIn, Mihaela Mateescu. "Estimam ca, in perioada imediat urmatoare, majorarea dobanzilor practicate de Raiffeisen Leasing se va regasi in intervalul 1-2%, in functie de sursele de refinantare utilizate, iar pe viitor dobanzile vor fi ajustate in concordanta cu evolutia pietei", a precizat directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu. Ea considera ca impactul direct al cresterii costurilor de refinantare se reflecta in costurile companiilor de leasing. "In acest context, Raiffeisen Leasing a inceput deja sa mareasca dobanzile la produsele de finantare in leasing oferite clientilor sai", a adaugat Mateescu. Şeful Raiffeisen Leasing considera ca "in dinamica actuala a pietei se va ajunge rapid la alinierea dobanzilor oferite de firmele de leasing in jurul unei medii de 8,5-9%". Directorul general al Raiffeisen Leasing a explicat ca oscilarea in jurul acestei medii va depinde, de la caz la caz, de volumul tranzactiei, de clienti si de tipul bunurilor finantate. Ea a mai spus ca in acest an are loc o inversare a trendului de evolutie a dobanzilor dupa ce, in ultimii opt ani, acestea au scazut constant. Mateescu considera ca fenomenul este unul natural in ce priveste evolutia pietelor financiare care, privite in orizonturi mai ample de timp, cunosc atat perioade de dezvoltare, cat si perioade de criza.
Mihaela Mateescu a adaugat ca majorarea dobanzilor se inscrie intr-o tendinta economica generala, care afecteaza deja consumatorii prin cresterea dobanzilor bancare, prin volatilitatea cursului de schimb si prin evolutia preturilor la utilitati si, nu in ultimul rand, prin cresterea pretului la petrol cu efect de cascada asupra tuturor preturilor corelate.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.