Stephan Wrage: Folosirea acestui sistem va reduce cu 20% costurile combustibilului
Primul astfel de vas va utiliza un zmeu ghidat de un calculatorInventatorul de origine germana Stephan Wrage va lansa in cursul zilei de azi prima nava comerciala care va folosi curentii de aer cu ajutorul unor panze de mari dimensiuni. Wrage afirma ca folosirea acestui sistem va reduce cu 20%, respectiv 1.600 dolari, costurile zilnice cu combustibilul.
Potrivit inventatorului, ideea a venit in urma cresterii pretului petrolului peste nivelul de 90 de dolari pe baril si intensificarea presiunilor pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Aceste doua evenimente au dus la concentrarea eforturilor oamenilor din industria maritima pentru redescoperirea corabiilor cu panze si a incetinirii vitezei navelor.
"Vrem sa demonstram ca protejeaza mediul. Noi suntem motivati de demonstrarea faptului ca ecologia si economia nu sunt in contradictie", a afirmat Wrage.
Vasul, denumit "MS Beluga SkySails", cantareste 10.000 de tone si va utiliza un zmeu ghidat printr-un calculator, combinand astfel tehnologia moderna cu informatiile vechi de sute de ani.Eficienta, dar complicata...Cu toate astea, metoda pe care Wrage o propune este una complicata, fapt pentru care companiile maritime au cautat o alternativa imediata la trendul ascendent al pretului combustibilului, tinand cont si de necesitatea reducerii emisiilor de dioxid de carbon. Potrivit acestora, o alta alternativa poate la fel de buna ar fi incetinirea vitezei navelor.
In acest moment exista 50 de mii de nave comerciale, in toata lumea, care transporta aproximativ 90% din bunurile comercializate. de la petrol, gaz, carbune si grane pana la produse electronice.
Emisiile de dioxid de carbon se ridica anual la circa 800 de milioane de tone, reprezentand 5% din totalul emisiilor de carbon la nivel mondial.
Directorul companiei de clasificare, Hermann Klein, a declarat recent ca in urma avansului semnificativ pe care pretul petrolului l-a inregistrat in ultima vreme (70% in 2007) proprietarii navelor au decis sa reduca viteza ca modalitate de economisire si de diminuare a cantitatii de dioxid de carbon emisa de acestea.
Firma pe care acesta o conduce realizeaza periodic sondaje de siguranta pe un esantion de circa 6.000 de nave la nivel mondial.
"Numarul de nave care au redus viteza pentru a economisi combustibil a crescut in mod constant. Cantitatea de emisii de dioxid de carbon poate scadea cu pana la 25% prin reducerea vitezei cu 10%", a afirmat Klein."Proiectul verde" a inceput in 2002Stephan Wrage, inventatorul proiectului a studiat ingineria economica la o Universitate din Kaiserslautern, iar mai apoi si-a continuat studiile la o alta Universitate de profil din Dresden, ambele fiind situate in Germania.
Acesta a fost interesat de materii precum ingineria mecanica, logistica dar si de management, fapt pentru care detine, printre multe altele si o diploma in Ingineria Economica.
Wrage impreuna cu alti experti lucreaza la "proiectul verde" inca din anul 2002, cand a considerat ca ideea de a imbina tehnologia moderna cu metodele folosite in trecut ar fi solutia ideala pentru a reduce atat costurile destinate combustibilului cat si emisiile de noxe.
In cazul in care calatoria va avea succes, Wrage spera sa dubleze anul acesta marimea zmeielor la 320 de metri patrati. Compania sa vrea ca pana in 2015, 1.500 de nave sa utilizeze aceasta noua tehnologie.