Cauza determinanta a producerii indicentului aviatic de duminica, in care o aeronava a Companiei Tarom a lovit o masina aflata pe pista, a fost comunicarea necorespunzatoare dintre turnul de control si echipa de interventie de pe pista, a declarat presedintele Comisiei din Ministerul Transporturilor care investigheaza incidentul, Mircea Alexandru Ciuca.

Iata filmul accidentului, rezultat din ancheta in derulare:
La ora 10.49'00" o echipa de intretinere a sistemului luminos al pistei, cu indicativul balizaj, a intrat in legatura cu turnul de control pentru a cere aprobarea acestuia in vederea curatarii balizelor. Echipa a comunicat ca in urmatoarele 2-3 ore urmeaza sa curete balizele si ca pot elibera pista in 30 de secunde daca este nevoie. La ora 10.57'40" echipa de balizaj a primit aprobarea din partea turnului de control pentru a intra la lucru pe cea de-a opta pista din dreapta. La ora 10.59'47" turnul de control a solicitat echipei de balizaj sa elibereze pista, intrucat urma sa decoleze o aeronava. Pista a fost eliberata la ora 11.04'14". La ora 11 .08'47" echipa de balizaj care se afla la punctul de asteptare GOLF a fost reautorizata de catre turnul de control sa intre la pista pentru continuarea lucrului la curatatul balizelor. Aeronava ROT 3107(n.r. - avionul implicat in incident) a fost autorizata de catre turnul de control sa se alinieze pe pista 08 dreapta, iar la ora 11.26.07 aeronava a fost autorizata sa decoleze. La 11.26'40" si 11.26'50" turnul de control a chemat balizajul si a intrebat daca pista este libera, dar nu a primit nici un raspuns. Cel mai probabil la ora 11.27'04" aeronava ROT 3107 a intrat in coliziune cu autovehicului echipei de balizaj aflat pe pista.