Potasiul previne bolile cardiovasculare
Kiwi are mai multa vitamina C decat o portocala. Dar stiati ca are si un continut bogat de potasiu? De aceea, kiwi contribuie la mentinerea unei inimi sanatoase.


Racoritor si incarcat de vitamine, minerale si fibre alimentare, kiwi este fructul ideal pentru a ne mentine in forma. Un singur kiwi ne asigura doza zilnica necesara de vitamina C (80 mg). In afara de vitamina C, kiwi furnizeaza o cantitate apreciabila de vitamina E (3 mg/100 g), provitamina A (0,05 mg/100 g) si vitamine din grupul B, care joaca un rol important in intarirea sistemului imunitar. Toate acestea doar cu pretul a 50 de calorii.

Kiwi constituie si o buna sursa de energie datorita glucidelor pe care le contine (10 g/100 g). Glucidele din kiwi sunt zaharuri usor asimilabile, in special fructoza si glucoza. Cu acordul nutritionistului pot manca kiwi si diabeticii.


ANTIHIPERTENSIV NATURAL. Un studiu efectuat la Universitatea din Oslo a aratat ca, datorita continutului ridicat de potasiu, kiwi este un bun remediu pentru afectiunile cardiovasculare. Un fruct de 100 de grame ne asigura 300 de miligrame de potasiu, care are rol de a regla tensiunea arteriala. De aceea, kiwi este recomandat persoanelor cu hipertensiune aparuta pe fondul unui consum crescut de sare. Cercetatorii au constatat de asemenea ca aceste fructe exotice au un efect protector impotriva bolilor cardiovasculare prin reducerea continutului de colesterol in sange. Kiwi impiedica depunerea placilor de grasimi pe peretii arterelor, prevenind astfel ateroscleroza. Cercetatorii norvegieni sustin ca doua-trei kiwi pe zi pot arde grasimile care blocheaza arterele, scazand in acest fel formarea trombozelor (astuparea unui vas sangvin cu un cheag de sange). Datorita proprietatilor anticoagulante, aceste fructe pot inlocui aspirina, recomandata pentru cresterea vasodilatatiei in unele afectiuni cardiovasculare, sustin cercetatorii de la Oslo. Alte surse naturale de potasiu sunt bananele (400 mg potasiu/100 g), salata verde (360 mg potasiu), ciupercile (320 mg), cartofii noi (320 mg), caisele (270 mg), merele (150 mg), perele (150 mg).