Muzica descarcata in telefonul mobil reprezinta in prezent 13% din totalul vanzarilor industriei muzicale. In trei ani, acest segment de business va ajunge la o treime din toata piata muzicala, adunand 11 miliarde de dolari.

Cele 26 milioane de telefoane walkman vandute pana in prezent de Sony Ericsson ii pun pe jar pe producatorii de mp3 playere. Operatori ca Vodafone sau Orange au imense "librarii muzicale". Finlandezii tocmai au anuntat Nokia Comes With Music, un serviciu care ofera utilizatorilor, la achizitionarea anumitor dispozitive, acces nelimitat timp de un an la milioane de melodii. Dupa un an, utilizatorii pot pastra muzica descarcata fara sa le fie teama ca aceasta va disparea o data cu terminarea abonamentului. Apoi mai este si "nebunia" iPhone. Toate aceste aspecte, carora li se adauga si multe altele, i-au facut pe analistii de la Understanding & Solutions sa afirme ca in trei ani muzica pe mobil va fi o industrie de 11 miliarde de dolari, adica 30% din totalul muzicii vandute la nivel mondial. In momentul de fata, muzica pe mobil ar reprezenta 13% din totalul vanzarilor din industria muzicala. Cele mai dezvoltate piete pe acest segment sunt cele din SUA si Japonia. In Europa, caracterizata de "fragmentare", operatorii nu au avut succesul melodiilor descarcate integral (de catre utilizatori), situatie care ar putea duce la aparitia unor terti (furnizori de servicii).