Guvernul nu doreste sa dea inapoi banii din taxa de prima inmatriculare (n.r. taxa de mediu). Taxa cu un profund caracter fiscal, fiind reglementata prin Codul Fiscal, a adus pana in acest moment o suma considerabila la buget, aproximativ 240 milioane de euro. Dupa declaratiile lui Laszlo Kovacs, comisarul european pentru Taxe si Uniune Vamala, care spunea ca banii pentru inmatriculare se vor intoarce in buzunarele romanilor, Camelia Spataru, purtatorul de cuvant al Guvernului, a iesit cu niste declaratii ce arata ca masurile prezentate in afirmatiile oficialului european nu pot fi anticipate, iar situatia noastra nu seamana cu cea a Ungariei. Prin urmare e posibil ca banii din taxa de inmatriculare, de care Guvernul a tot "tras cu dintii", sa nu se intoarca la popor.
"Am putea considera astfel ca, prin declaratiile facute, practic comisarul european Laszlo Kovacs s-a antepronuntat intrucat, in acest moment, nu stim daca acest caz va ajunge in fata Curtii Europene, dupa cum nu stim nici care va fi decizia in cazul in care aceasta situatie ar ajunge pe masa Curtii Europene", a aratat oficialul guvernamental.
Taxa de mediu care inca aduce, pe zi ce trece, tot mai multi bani la buget, nemultumeste poporul care, totusi, traieste cu speranta ca va recupera in cele din urma banii. Acesta taxa a fost introdusa fortat de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (actualul Minister al Mediului si Dezvoltarii Durabile), mai mult ca o posibilitate de compensare a veniturilor bugetare pierdute prin inlaturarea unor taxe dupa aderarea la UE, si este sustinuta de Ministerul Finantelor, banii intrand la Bugetul de stat si nu la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile (MMDD) pentru investitii in depoluare. Taxa de inmatriculare ar trebui sa cuprinda si taxa de poluare din surse mobile platita de persoanele juridice la Fondul de mediu si taxa de drum (rovinieta). Asadar, oamenii platesc 3 taxe in loc de una. Reamintim, Comisia Europeana a trecut la a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei in cazul taxei de prima inmatriculare, autoritatile de la Bucuresti avand la dispozitie doua luni pentru a se conforma solicitarilor CE, care va inainta, in caz contrar, o plangere la Curtea Europeana de Justitie. Atat Ungaria cat si Polonia au fost sanctionate in trecut de Comisia Europeana, una pentru o taxa ce nu era eligibila, iar cealalta pentru nerespectarea prevederilor de mediu, in urma aplicarii procedurii de infringement (ungarii au inca procesul de infrigement deschis).