Ratarea calificarii la Euro 2008 de catre echipa de fotbal a Angliei, dupa ce a pierdut miercuri seara in fata Croatiei, va costa economia engleza 1,3 miliarde de euro, iar cei care vor pierde cel mai mult vor fi retailerii, publicitarii si sponsorii de fotbal, informeaza Brandrepublic.com. Investitiile in publicitate, in actiunile de sponsorizare, in drepturile de difuzare TV si in promotii vor scadea vara viitoare in Anglia.
Sponsorul echipei de fotbal a Angliei, Umbro, achizitionat recent de Nike, va avea pierderi de milioane de euro din cauza scaderii vanzarilor de echipamente sportive cu insemnele echipei Angliei. Reprezentantii Umbro au anuntat, ieri dimineata, ca planurile de profit pentru acest an ale companiei nu vor fi atinse.
Alte companii care vor avea pierderi financiare din cauza ratarii calificarii de catre Anglia la Euro 2008 sunt posturile de televiziune Setanta Sports si ITV, care au semnat recent contracte in valoare de 208 milioane de euro pentru drepturile de difuzare ale meciurilor echipei nationale de fotbal a Angliei.
Sponsorii Federatiei Engleze de Fotbal, printre care Nationwide, Carlsberg, E.On si McDonald's, vor inregistra, de asemenea, pierderi financiare conform sursei citate. Federatia Engleza de Fotbal estimeaza ca va pierde venituri potentiale in valoare de 13 milioane de euro deoarece federatia nu va putea vinde drepturile de difuzare TV pentru competitia de anul viitor.
Nationala de fotbal a Angliei a pierdut miercuri seara in fata Croatiei cu scorul de 2 la 3, in cadrul preliminariilor pentru Euro 2008.
Se estimeaza ca industria de publicitate din Marea Britanie ar fi cheltuit peste 416 milioane de euro in timpul Cupei Mondiale de Fotbal de anul trecut.