Tariceanu i-a atacat ieri pe regii asfaltului", dar, vrind sa-l laude pe Orban, a mentionat un proiect pe care exact unul dintre acestia l-a cistigat intr-o licitatie controversata.

Ludovic Orban se fereste sa
comenteze declaratiile sefului sau Premierul Calin Popescu Tariceanu s-a lansat ieri intr-un atac indreptat impotriva presedintelui Basescu, afirmind ca simpaticii regi ai asfaltului", care sint responsabili de gropile aparute in Capitala si de stagnarea lucrarilor de reparare a strazilor, sint protejati de Cotroceni". Au deschis zeci de santiere lasind strazile impracticabile si s-au dus cu utilajele in alta parte deoarece nu aveau capacitatea tehnica de a le duce la bun sfirsit. Voi cere Autoritatii Nationale pentru Monitorizarea Achizitiilor Publice sa verifice de acum lucrarile, iar regii asfaltului sa se intinda cit le este plapuma", a spus Tariceanu intr-un atac indreptat de fapt impotriva lui Traian Basescu. Acesta este considerat un sustinator al constructorilor romani incriminati de premier. Dimpotriva, la proiectele Ministerului Transporturilor totul merge bine, a afirmat premierul. Pentru a dovedi ca laudele adresate ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, nu sint gratuite, Tariceanu a dat ca exemplu pozitiv proiectul largirii la patru benzi a Centurii Vest a municipiului Ploiesti, unde s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor. Avem un amplu program de investitie. Domnul ministru m-a anuntat ieri (miercuri - n.red.) ca a dat ordinul de incepere a lucrarilor pentru Centura de ocolire a Capitalei si, de asemenea, largirea pe patru benzi a Centurii Ploiesti". Ce nu stia premierul a fost ca ultimul contract a fost cistigat recent intr-o licitatie controversata tocmai de Costel Casuneanu, unul dintre regii incriminati.

Firma acestuia, Pa&Co International, a cistigat licitatia pentru proiectul laudat de Tariceanu in pofida faptului ca nu a cerut nici pe departe pretul cel mai mic. Pa&Co a cerut 23,3 milioane de euro, cu aproape trei milioane de euro mai mult decit primul clasat, firma Colas. Compania franceza, care a avut anul trecut o cifra de afaceri din lucrari de infrastructura de 10 miliarde de euro, a fost descalificata pe motiv ca nu ar fi demonstrat ca are experienta in construirea de poduri. O soarta asemanatoare au avut-o si firmele Spedition UMB si Drum Art, cu oferte de pret mai bune decit cea a Pa&Co, dar care au fost de asemenea descalificate. Costel Casuneanu a avut un virf al afacerilor sale in 2004, ultimul an al guvernarii PSD, cind a fost si unul dintre sponsorii oficiali ai partidului. Ulterior, acesta s-a caracte-rizat drept bun amic cu presedintele" (Traian Basescu - n.red.).

Iarasi, un alt lucru pe care mi-nistrul Orban nu i l-a spus premierului este ca licitatia pentru Centura Vest a Ploiestiului face obiectul unei contestatii depuse de Colas la Curtea de Apel Bucuresti. Contestatia are drept termen 28 ianuarie. La cerere, instanta poate suspenda procedura de atribuire pina la licitatie", ne-a declarat un oficial al Comisiei Nationale pentru Solutionarea Contestatiilor, care a solicitat anonimatul. Pina la pronuntarea deciziei, lucrarile nu pot incepe, iar declaratia premierului poate fi interpretata drept o incercare de influentare a justitiei.

Patronii unor firme care lucreaza la reabilitarea drumurilor din Bucuresti afirma ca declaratiile premierului Calin Popescu Tariceanu sint nefondate. Dan Besciu, unul dintre patronii firmei Euroconstruct, a declarat pentru MEDIAFAX ca toate lucrarile sale in Capitala sint in grafic. De altfel, acesta sustine ca firma a contractat mai putin de 10% din lucrarile de reabilitare din Bucuresti. Theodor Berna, de la firma Radion, respinge de asemenea afirmatiile premierului. Nu este adevarat ce spune premierul. Lucrarile le dau in folosinta inainte de termen", spune acesta.

Al doilea pasaj peste DN1 a fost deschis ieri in pofida faptului ca mai sint de realizat sistemul de iluminare peste pod, o banda de incadrare, precum si doua pasaje pietonale, necesare pentru a asigura traversarea soselei de catre pietoni. Lucrarile vor fi definitivate in patru luni, iar zilele acestea va incepe realizarea pasajului de subtraversare a DN1 la intersectia acestuia cu Strada Ion Ionescu de la Brad si Bulevardul Aerogarii.

Politia Capitalei a intocmit o harta, actualizata in timp real, a blocajelor rutiere: www.cotidianul.ro/select