Vanzarile de medicamente din Romania au atins in intervalul octombrie 2006 - septembrie 2007 valoarea de 6 miliarde lei, avansand  cu 14,8% fata de intervalul similar aferent anilor 2005/2006, cel de-al treilea trimestru avand un aport de 1,45 m
Vanzarile de medicamente din Romania au atins in intervalul octombrie 2006 - septembrie 2007 valoarea de 6 miliarde lei, avansand cu 14,8% fata de intervalul similar aferent anilor 2005/2006, cel de-al treilea trimestru avand un aport de 1,45 miliarde lei, se arata intr-un raport al Cegedim.
"Al treilea trimestru din 2007 a confirmat incetinirea ratei de crestere a pietei totale (+ 14,8% fata de 20,1% la sfarsitul lunii iunie, respectiv fata de + 23,4% la sfarsitul lunii martie)", se mai arata in raport.
Referitor la trimestrul al treilea din anul trecut, vanzarile din lunile iulie-septembrie 2007 au avansat cu 4,5%. Pentru intreg anul 2007, Cegedim estimeaza ca, in conditiile in care anuntatele modificari de preturi au fost amanate, rata de crestere a pietei farmaceutice va ramane la nivelul prognozat anterior, de 15%.
"Pentru 2008, rata de crestere ar trebui sa scada catre 10%, in conditii normale; valori inferioare se pot inregistra daca vom asista la o combinata reducere de preturi si turbulente postelectorale, insa este posibil si sa mentinem rata de crestere curenta in conditiile in care unele decizii majore vor fi amanate pentru 2009", se mai arata in raport.Segmentul de retail a avansat la 1,5 mld. euroPe canale de distributie, in intervalul octombrie 2006 - septembrie 2007, piata de retail si-a mentinut cresterea puternica, inregistrand in ultimele patru trimestre un avans de 22,7%, la 5,04 miliarde lei, in timp ce segmentul de spital a scazut cu 13,9%, la 981,6 milioane lei.
Cegedim explica aceasta variatie prin trecerea unor programe nationale de sanatate, precum cele pentru antidiabetice orale si insuline, medicamente oncologice si post-transplant, din spital in retail. Pe segmente, vanzarile de produse cu prescriptie medicala au consemnat o majorare de 23,2%, la patru miliarde lei, iar cele fara prescriptie medicala au avut un avans de 21,1%, la 1,04 miliarde lei.GSK este lider pe piata romaneascaIn perioada octombrie 2006 - septembrie 2007, pe primul loc se afla compania britanica GlaxoSmithKline, care a raportat vanzari de 469,6 milioane lei si o cota de piata de 7,8%. In al treilea trimestru, GSK a avut incasari de 99,2 milioane lei. Pe pozitia a doua se afla producatorul elvetian Roche, cu o cota de piata de 6,8% si vanzari de 409,4 milioane lei, in ultimele patru trimestre. In intervalul iulie - septembrie 2007, Roche a raportat incasari de 99,4 milioane lei.
Producatorul elvetian este urmat de grupul francez Sanofi-Aventis cu o cota de 6,6% din piata romaneasca si vanzari de 395,8 milioane lei. Pe locul patru se situeaza un alt producator elvetian, Novartis, cu 6,4% din vanzarile totale de medicamente din Romania, respectiv 386 milioane lei.
Pozitia a cincea este ocupata de Servier cu incasari de 352,7 milioane lei si o cota de piata de 5,9%, in octombrie 2006 - septembrie 2007, urmata de Pfizer, cu vanzari de 332,6 milioane lei si o cota de 5,5%. Urmatoarele trei pozitii sunt ocupate de producatori din Romania, respectiv Terapia-Ranbaxy, pe locul sapte cu vanzari de 303,1 milioane lei, Zentiva pe opt, cu 297,3 milioane lei, si Antibiotice Iasi, pe noua, cu 184,9 milioane lei. Cotele acestor companii variaza intre 3,1 si 5%.
Locul zece este ocupat de firma slovena KRKA, care a raportat incasari de 165,6 milioane lei si o cota de piata de 2,7%.
In esalonul locurilor 11-20 se plaseaza, in aceasta ordine, Bayer Healthcare, Eli Lilly, Menarini, Actavis (inclusiv Sindan), Gedeon Richter, AstraZeneca, Merck & Co, Novo Nordisk, Schering Plough si Labormed.
Cotele de piata ale fiecareia dintre aceste companii s-au situat intre 1,6% si 2,2%.
O schimbare in aceasta parte a clasamentului este intrarea companiei Merck & Co si iesirea Ozone Laboratories. Cegedim Romania precizeaza ca datele prezentate estimeaza fluxul de produse la iesirea din farmacie si spital catre pacient, ele reprezentand exclusiv produsele farmaceutice (nu si cele parafarmaceutice, cosmetice sau veterinare).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.