In ultimele trei luni, liderul pietei romanesti de electrice si electrocasnice a vindut cu 33% mai mult decit recordul din trimestrul trei 2005.

Retailerul de electrice si electrocasnice Altex a vindut in trimestrul trei al anului acesta in valoare de 77,4 milioane, cu 60% peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut si cu 33% mai mult decit in 2005, se arata intr-un comunicat al companiei. "Pentru prima data, vinzarile Altex realizate in 2007 le depasesc pe cele din aceeasi perioada a anului de gratie 2005 - cind s-au inregistrat cele mai mari vinzari din istoria companiei. Avind in vedere evolutia de pina in acest moment, ne asteptam la mentinerea acestui trend ascendent si in trimestrul 4, urmind ca Altex sa incheie anul 2007 cu vinzari de peste 300 de milioane de euro", a declarat Adrian Urda, chief operating officer al companiei. Retailerul pune aceasta crestere in principal pe seama vinzarilor mari de LCD-uri, electrocasnice mari, de produse IT precum laptopuri si camere foto sau video. Adunat, in primele noua luni, compania a raportat vinzari de 189,4 milioane de euro.

In ciuda performantelor Altex, care a recuperat astfel din pierderile din 2006, cifrele indica faptul ca, din punctul de vedere al vinzarilor, concurenta devine tot mai acerba. Aceasta in conditiile in care Domo a raportat, la noua luni, vinzari de 125 de milioane de euro, in crestere cu 59% fata de perioada similara din 2006, a informat marti compania. Flamingo, care este o companie listata la bursa, nu a facut inca publice datele financiare pentru trimestrul trei. Surse din piata estimeaza insa ca valoarea vinzarilor Flamingo ar putea fi in jur de 100 de milioane de euro, fapt ce ar trimite Altex pe locul trei in vinzari. Flamingo nu a confirmat aceasta informatie.

La finele anului trecut, din punctul de vedere al cifrei de afaceri, lider de piata era Altex cu 212 milioane de euro, urmat de Flamingo cu 132 de milioane de euro si de Domo cu 122 de milioane de euro.