US MediaSind sustine Apelul Uniunii Jurnalistilor din Republica Moldova semnat impreuna cu organizatiile profesionale basarabene, Asociatia Presei Independente, Comitetul Pentru Libertatea Presei, Centrul Independent de Jurnalism, Asociatia Juristilor Independenti, Asociatia Telejurnalistilor Independenti, Centrul Acces-Info, Asociatia Presei Electronice, Comitetul pentru Apararea Drepturilor Umane si Profesionale, Juristii pentru Drepturile Omului, impotriva deciziei ilegale a Cosiliului Coordonator al Audiovizualului din Republica Moldova (CCA) de a scoate la concurs frecventele Societatii Romane de Televiziune (SRTV) pentru canalul TVR1. Desi licenta de emisie eliberata SRTV de catre autoritati in 2006 legalizeaza dreptul de difuzare a TVR1 pe teritoriul Republicii Moldova pana in 2011, Ministerul Dezvoltarii Informatiilor din aceasta tara a facut presiuni asupra CCA pentru a elimina SRTV de pe piata audiovizuala nationala. CCA din Republica Moldova a cedat imixtiunilor politice venite din partea autoritatilor statului si, potrivit organizatiilor sindicale si profesionale semnatare, "CCA a adoptat o decizie sfidatoare, oferind reteaua de frecvente unui agent economic absolut necunoscut pe piata mediatica din Republica Moldova, trezind din nou opiniei publice banuieli de executarea unei comenzi politice", arata MediaSind. Uniunea considera, alaturi de colegii basarabeni, ca scoaterea la concurs a frecventelor, cu patru ani inainte de expirarea valabilitatii licentelor de emisie, la o simpla solicitare a unei structuri guvernamentale, fara o justificare legala, demonstreaza faptul ca CCA incalca legea, nu-si onoreaza statutul de autoritate publica autonoma, de reprezentant si garant al interesului public in domeniul audiovizualului si incalca tratatele internationale in domeniul mass-media la care Republica Moldova este parte. (C.P.)