Baietei duri si fetite provocatoare. Campania CNA impotriva violentei televizuale s-a lasat cu certuri chiar la lansarea ei.

Secvente din cele doua spoturi controversate cerute de CNA La aniversarea zilei sale de nastere, un baietel isi injunghie de mai multe ori ursuletul de plus. O fetita danseaza lasciv la o bara din metrou. Sint doua dintre cele trei spoturi publicitare care au dezbinat CNA. Unii membri spun ca parintii care isi arunca copiii in bratele televizorului trebuie socati in acest fel, altii cred ca „numai un psihopat ar difuza asa ceva". Reclamele au stirnit certuri chiar de la conferinta de presa, organizata marti de Consiliul National al Audiovizualului pentru a anunta debutul acestei campanii pe sticla. Sub titlul „Nu lasa copilul educat de televizor!", cele trei spoturi vor fi difuzate in urmatoarele patru luni pe toate canalele importante de televiziune.

„Trebuie sa fii psihopat sa dai asa ceva. Este un caz in care copilul trebuie dus la psihiatru, nu sa mi-l dati mie ca exemplu. Nu se poate asa ceva", a fost de parere Constantin Dutu, membru CNA. El si colegul sau Radu Teodorel au declarat ca nu sint de acord cu difuzarea acestor spoturi, motivind prin faptul ca sint violente si pot influenta negativ copiii. Cei doi membri CNA au adaugat, de asemenea, ca nu au vizionat spoturile inainte ca acestea sa fie trimise spre televiziuni.

„Trebuie sa socam. Parintii trebuie socati un pic pentru fenomenul pe care il agreeaza, adica folosirea televizorului ca babysitter. Parintii isi arunca copiii in bratele televizorului", declara pentru Cotidianul Attila Gasparik, vicepresedintele CNA si initiatorul acestui proiect. El sustine cele trei reclame si le apara, explicind: „E o comunicare artistica in care subiectul e discutat prin intermediul fictiunii. Nu trebuie luat ca realitate". Presedintele interimar al Consiliului, Rasvan Popescu, a precizat si el ca spoturile se adreseaza parintilor, nu copiilor, si ca orice membru CNA care s-a aflat pe timpul verii la sediul Consiliului a avut posibilitatea de a le viziona.

„Nu am urecheat, nu am sanctionat, ci pur si simplu am aratat niste imagini in care parintele nu apare ca fiind responsabil. Este o campanie cauza-efect. Primul spot prezinta un copil care este victima pasiva a violentelor de la televizor. Urmatoarele doua spoturi sint consecinta a ceea ce se intimpla in primul spot", a aratat si perspectiva publicitara Sorin Psatta, director de cercetare al agentiei Graffiti BBDO si consultant al proiectului.

Productia celor trei spoturi a costat 40.000 de euro, iar difuzarea media a campaniei va fi gratuita. Ea face parte dintr-un program PHARE in valoare de 800.000 de euro, care se va derula pina in februarie 2008 si incearca sa ii faca constienti pe parintii romani de pericolul programelor tv nepotrivite asupra copiilor.

Priveste cele trei reclame CNA