In concediu sau la volan, verificatul mesageriei electronice este deja o obisnuinta. Cel putin pentru mediul business, acolo unde pijamaua sau scaunul de la wc nu constituie un impediment in "comunicare".


In urma cu vreo sase ani se discuta deja prin tarile mai avansate tehnologic despre dependenta de e-mail. Astazi, gratie PDA-urilor sau a altor dispozitive mobile, "emailaholicii" bat record dupa record. Un sondaj realizat in SUA de AOL si Opinion Research Corporation arata ca majoritatea posesorilor de terminale isi verifica mail-ul de cinci ori pe zi, iar 60% dintre ei acceseaza serviciul cum primesc un mesaj. Mai departe, 43% dintre acesti utilizatori tin terminalul la capul patului pentru a auzi cand primesc un mail. Cu sau fara un terminal mobil, 15% dintre americani se declara dependenti de e-mail. Pentru 83% dintre participantii la sondaj, verificarea mesageriei electronice in concediu se face o data pe zi. 60% dintre cei care au e-mail pe mobil isi verifica mesageria in timp ce sunt in pat, in pijama, 53% dintre ei (si) in baie, 37% in timp ce sofeaza si 12% in biserica.


CU OCHII PE INBOX. In Marea Britanie, peste 50% din utilizatorii din mediul business nu se pot desparti de e-mail nici in concediu, nici macar in timpul unor zile libere pe motiv de boala. Un raport realizat de Mesmo Consultancy arata ca majoritatea utilizatorilor asteapta sa primeasca un raspuns la un "business mail" in mai putin de 24 de ore. Iar daca raspunsul e trimis imediat, acest lucru asaza "platforma" unei noi runde de conversatii.