Diverta mizeaza pentru 2007 pe o crestere a vanzarilor de jucarii de la 9% la 10% din valoarea pietei la nivel est-european, estimata la 620 mil. euro.
"La inceputul anului, Diverta preconiza o crestere cu 15% a vanzarilor, fata de 2006, dar in primele sase luni inregistrase deja o crestere de 40%. Consideram ca, pana la finele lui 2007, Diverta va inregistra vanzari de pana la doua milioane euro, pe segmentul jucarii.
Cresterea se datoreaza si cererii mai mari pentru produsele de brand, a declarat Ligia Zaharia, directorul de marketing al retelei de jucarii a lantului Diverta.
Ea a adaugat ca un alt argument in favoarea acestei cresteri este populatia sensibil mai mare a Romaniei, comparativ cu Cehia sau Ungaria.
Cu toate acestea, nivelul cheltuielilor anuale ale unei familii pentru jucarii este de 15 euro, fata de 50 de euro in state precum Slovenia si Ungaria. "Piata romaneasca de jucarii incepe sa creasca, iar aderarea la UE a favorizat aceasta evolutie. Estimam ca in medie, anul acesta, un copil din Romania va primi jucarii in valoare de 20 euro, cu circa 40% mai mult fata de 2006", a mai spus Zaharia.
In reteaua Diverta, vanzarile de jucarii au crescut anul trecut cu 39%, pana la 1,4 mil. euro.
Lantul de magazine Diverta face parte din RTC Holding, unul dintre cele mai mari grupuri de retail si distributie din Romania, cuprinzand opt divizii de business, precum ProCA (distributie IT), Sistec-SBsol (software), Proffice (produse de birou), Rimobi (real-estate), TCE (logistica), Flaro (productie) si Rafar (fashion).
Grupul a obtinut, anul trecut, o cifra de afaceri de 261 mil. euro, in crestere cu 12% fata de anul 2005, si un profit operational de 7,5 mil. euro. Compania mizeaza pentru 2007 pe o crestere a cifrei de afaceri cu 15%, la peste 300 mil. euro.