Orice echipaj tine trei zile: a patra e doar o colectie de oameni care vor sa scape unul de altul. Azi, cand am ajuns la Burgas, barca s-a lovit de tarm si s-a zgariat pe o parte. Lucru care l-a distrus aproape pe Dorin, proprietarul, care a muncit mult sa-si ia barca asta. Am incercat sa-l convingem ca totul e ok si ca o vom vopsi in port la Belona, insa nu l-am imbunat.

O alta dilema mare a zilei pare sa fie furtuna care se apropie: ce sa facem? Sa ramanem in port la Burgas sau sa incercam sa profitam de ea ca sa fugim cu si mai mare viteza spre Istanbul? Capitanul zice ca ne va ajuta, ca vantul va bate dinspre uscat si nu vor fi valuri. Veti afla de la Observator daca am ales binea€¦

Ziua de azi e dedicatea formalitatilor - a trebuit sa venim in Burgas ca sa ne facem iesirea din Bulgaria, Nessebarul nu avea asa birou de frontiera sau cum se numeste. Am platit taxa sa intram, acum platim 10 euro sa iesim din Bulgaria. Asta n-ar fi nimic, dar pierdem vreme si pentru o barcuta mica, asa cum e a noastra, orice jumatate de ora conteaza mult. Maine ar trebui sa fim la Istanbul, insa am dubii. E ca si cum am pleca de la Bucuresti la Craiova, cu o masina care nu are decat viteza intai. N-am reusit sa scoatem mai mult de 20 de kilometri pe ora cu motor si 7-8 cu vele. Asa ca va trebui sa navigam si noaptea, lucru care e cam nelinistitor: sunt prea multe plase pescaresti in drum si abia le vezi ziua.

In doua ore, daca lucrurile merg bine, avem rendez-vous in larg cu iahtul Aiax, de unde trebuie sa-l luam (inot, ca n-avem chef sa mai lovim o data barca) pe Serban Pretor, care vrea sa ajunga o data cu noi la Istanbul.

Oricum, cheful de aventura se topeste incet-incet la soarele asta teribil. Insa, cum am pornit la drum cu mult chef, inca mai suntem in stare de drum. Din Burgas, inainte de furtuna, va saluta Lucian, Alex, Dorin si Sorin. Adica echipajul de pe Neia.