Crestinii ortodocsi si cei greco-catolici au intrat de ieri in Postul Pastilor. Medicii recomanda o atentie sporita la alimentatie.

Postul Pastilor este cel mai sever si cel mai lung din calendarul ortodox si dureaza sapte saptamini. Anul acesta, postul a inceput de ieri si se va incheia pe 8 aprilie. Medicii nutritionisti avertizeaza asupra consumului de alimente nesanatoase din timpul postului, multe fiind „adevarate otravuri pentru organism intrucit pot genera boli grave", a declarat Simona Tivadar, specialist in diabet, nutritie si boli metabolice. Cei mai multi dintre cei care tin post au ca mincaruri de baza cartofii prajiti si tipuri variate de foietaj. Nimic nu este mai gresit decit aceste doua tipuri de alimente. "Grasimile vegetale hidrogenate, care au invadat piata romaneasca, favorizeaza imbatrinirea prematura a vaselor de singe si formarea unor dopuri de grasime", a mai spus Tivadar. Cum previi foamea

Specialistul recomanda celor care vor sa faca un bine organismului lor in acest post sa manince multe fructe si legume proaspete sau fierte, taitei cu varza, orez, ciorbe si supe de legume. De asemenea, nu este recomandat consumul bauturilor dulci, care nu fac altceva decit sa sporeasca senzatia de foame.

Lipsa proteinelor animale din organism, timp de 40 de zile, nu este catastrofala. Cele mai mari cantitati de proteine vegetale sint continute de fasole, ciuperci, alune, porumb, mazare si soia.