Lupta retailerilor pe segmentul IT&C devine tot mai acerba. Si Domo a intrat pe acest segment cu un nou brand de magazin.

Dupa o perioada in care romanii s-au inghesuit sa-si doteze casele cu electrice si electrocasnice, acum consumatorii se orienteaza tot mai mult catre produsele IT&C. Speculind aceasta tendinta, si retailerii si-au adaptat magazinele, facind totodata si o distinctie intre spatiile comerciale dedicate electrocasnicelor si cele cu produse IT&C. Singurul retailer care nu isi dezvoltase pina acum un brand de magazine high tech, Domo, a deschis primul centru de profil luna aceasta la Oradea. Este vorba de Expert Digital, specializat in electronice, IT&C, GSM, Foto-Video si Multimedia. "Evolutia pietei, shopper trends si nevoia de tehnologie sint cele trei motive care au determinat aparitia lantului Expert Digital. Stadiul de dezvoltare a Domo Retail permite dezvoltarea businessului pe orizontala, pentru a veni in intimpinarea clientilor cu solutii performante", a declarat Lorand Szarvadi, CEO Domo Retail.

Strategie diferita

Spre deosebire de concurenta directa, Altex, care detine Media Galaxy si Flamingo International, companie sub umbrela careia se dezvolta brandul Future Shop, cei de la Domo au ales sa se dezvolte prin magazine de mici dimensiuni, amplasate in mari centre comerciale. De asemenea, se pare ca, prin strategia lor, cei de la Domo se orienteaza mai mult catre provincie, dovada si faptul ca primul lor magazin Expert Digital a fost inaugurat la Oradea.

De altfel, cele mai mari magazine ale retailerului sint in Timisoara si Brasov. Primul Expert Digital se intinde pe 100 de metri patrati si a fost deschis in cadrul hipermarketului Real, brandul fiind creat special pentru a fi prezent in malluri, galerii comerciale sau locatii premium.

Potrivit companiei, Expert Digital asigura clientilor accesul la noutati, lansari, produse care beneficiaza de ultimele inovatii in tehnologie si design, totul in asociere cu importante branduri internationale. DOMO are in momentul de fata o retea nationala formata din 107 magazine, ce insumeaza aproximativ 40.000 de metri patrati si peste 1000 angajati. De asemenea, compania detine in Bulgaria 7 magazine, cu o suprafata totala de 3.500 mp si 150 angajati.

Promotiile curg la IT&C

In afara de expansiunea magazinelor specializate pe IT&C, faptul ca acest tip de produse sint tot mai cautate se poate observa si din promotiile oferite de retaileri. Mai mult, au inceput sa se dezvolte sisteme de creditare special pentru acest segment. Este, spre exemplu, cazul Altex, care a lansat de curind creditul cu 1 leu avans", valabil doar in magazinele Media Galaxy, unde se gasesc cu preponderenta produse IT&C. Prin acest sistem de creditare, consumatorii pot astepta pina in aprilie pentru a alege modalitatea de plata: integral sau in rate. Pina atunci, pentru cei care platesc valoarea produsului cumparat integral sau esalonat costurile de creditare si dobinda sint 0%.