Pragurile obligatorii de tarif si numarul maxim de licente pentru taximetrie vor fi eliminate.

Intentia Primariei Capitalei de a introduce tarife minimale si maximale pentru serviciul de taxi incalca legislatia concurentei si impiedica stabilirea acestora pe baza cererii si a ofertei, potrivit Guvernului. „Impunerea unor tarife minime si maxime poate genera premise de natura a induce beneficiarul in eroare cu privire la pretul rezonabil pentru serviciul pe care-l primeste", se precizeaza in punctul de vedere al Guvernului fata de proiectul de hotarire al municipalitatii.

Totodata, Executivul a respins propunerea de limitare a numarului de taxiuri in Bucuresti. „Ingradirea numerica a autorizatiilor de taxi are ca principal dezavantaj pentru consumator cresterea tarifelor si a timpilor de asteptare", se mai precizeaza in expunerea de motive. Proiectul de modificare a Legii taximetriei fusese propus de un grup de sapte deputati liberali, dar si de catre primarul general al Capitalei, Adriean Videanu.

Tariceanu il combate pe Videanu

In luna octombrie, Primaria Bucuresti a anuntat noi reguli pentru serviciul de taximetrie. Primarul Adriean Videanu a afirmat atunci ca „persoanele care calatoresc cu taxiul in Bucuresti vor plati cel mult 3,5 lei pe kilometru. Totodata, nu voi suplimenta numarul licentelor de taxi pina nu se va realiza un studiu de piata asupra necesarului de taximetre la nivelul Capitalei". In prezent, in Bucuresti exista 10.000 de licente de taxiuri.

Argumentele edililor

Potrivit lui Stefan Pirpiliu, directorul Directiei de Transport din cadrul Primariei Capitalei, decizia Executivului ar duce la crearea unei instabilitati si mai mari pe piata taximetriei. „Vom ajunge sa ne fie frica sa ne urcam intr-un taxi. Pina si strainilor le e frica sa nu fie trasi pe sfoara si sa achite pentru o cursa mai mult decit pentru o masa la restaurant, fara a li se oferi minimumul de conditii", a declarat Stefan Pirpiliu.