Mass-media a influentat notabil oficializarea identitatii sexuale a comunitatii GLBT. In ultimii patru ani, televiziunile, radiourile, revistele si ziarele au prezentat stilul lor de viata intr-o lumina mai pozitiva. Potrivit unui studiu realizat
Mass-media a influentat notabil oficializarea identitatii sexuale a comunitatii GLBT. In ultimii patru ani, televiziunile, radiourile, revistele si ziarele au prezentat stilul lor de viata intr-o lumina mai pozitiva.

Potrivit unui studiu realizat recent de GLCensus Partners, procentajul homosexualilor, lesbienelor, bisexualilor si transsexualilor (GLBT) care si-au consimtit oficial identitatea a crescut in ultimii patru ani, de la 93% la 97%, motivul atribuindu-se in mare parte mass-mediei care a scos intr-o lumina mult mai pozitiva modul lor de viata. Sondajul a examinat influenta pe care o are mass-media (ziare, tv, radio), cat si gusturile personale si politice ale celor 5.000 de GLBT intervievati, multi dintre acestia cu varste cuprinse intre
18-24 de ani.
PARTICULARITATI. Din studiu a mai reiesit ca doua treimi din femei si o treime din barbati planuiesc sa adopte un copil in urmatorii trei ani, iar aproape 14% lucreaza actualmente pentru guvern. ""Este o comunitate «dirijata» de mijloacele media, insa gusturile sunt impartie pe sexe. Astfel, barbatii prefera posturi tv precum HBO, Showtime sau Bravo"", marturiseste Jeffrey S. Garber, presedintele si co-fondatorul grupului OpusComm, una din institutiile care si-au adus aportul la acest studiu de amploare. O diferenta majora intre minoritatile sexuale si heterosexuali s-a observat in ceea ce priveste grila de programe. Pe primul loc in topul preferintelor sunt show-urile: ""Will and Grace"", urmat de ""Neveste disperate"", ""Clanul Soprano"", ""The Simpsons"", ""South Park"", ""Ellen"", ""Oprah"", urmarite de barbati. Femeile prefera ""The L Word"", ""Ellen"", ""CSI"", ""Lege si ordine"", ""American Idol"", ""Friends"", ""Cold Case"" si ""Idol"". ""Vorbim de un grup de indivizi care nu se vad prea des la tv sau in filme. Exceptiile sunt rare, considerate deseori false stereotipii. Pentru ca si-au «imbratisat» identitatea sexuala, este normal sa-si doreasca sa urmareasca stilul de viata si a altor «gay»"", mai spune Jeffrey.
Si la capitolul reviste, gusturile minoritatilor sexuale se impart. Barbatii citesc publicatii precum Mena€™s Health, Time, Mena€™s Fitness, National Geographic sau GQ, in schimb femeile prefera People, Readers Digest, O (revista lui Oprah) sau Cooking Light. In topul ziarelor preferate de GLBT, The New York Times se afla pe primul, urmat apoi de USA Today, The Washington Post, Los Angeles Times si The Wall Street Journal. ""Unii citesc ziare nationale, altii cotidiane locale. De exemplu, 36 dintre state nu au legi de antidiscriminare si atunci sursa de informare locala este mult mai importanta. Totul depinde de locul in care traiesti"", sustine Jeffrey.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.