Consiliul General al Primariei Municipiului Bucuresti, dupa o prea indelungata si, cred eu, imatura gandire, a ajuns la concluzia ca problema locurilor de parcare in Capitala, devenita ""din ce in ce mai apasatoare"", ar putea fi solutionataa€&#
Consiliul General al Primariei Municipiului Bucuresti, dupa o prea indelungata si, cred eu, imatura gandire, a ajuns la concluzia ca problema locurilor de parcare in Capitala, devenita ""din ce in ce mai apasatoare"", ar putea fi solutionataa€¦ Lasand deoparte acest nebulos si infantil ""ar putea"", sa vedem care este solutia propusa de onorabilii consilieri. Domniile lor pregatesc un proiect legislativ care, in esenta, imparte constructiile bucurestene in trei categorii mari si late: locuinte, birouri si centre comerciale. In continuarea muzicii de dans, consilierii vor sa impuna prin lege obligativitatea investitorului (proprietarului) de a construi spatii de parcare la suta de metri patrati de cladire, mai precis o parcare la suta de metri pentru locuinte, doua pentru birouri si cinci pentru centre comerciale. De asemenea, parcarile vor fi realizate in subteran, intr-o proportie impresionanta, de 90%. Baietii de la Primarie s-au gandit si la niste amezi bubuitoare, anume 10.000 de euro pentru fiecare spatiu de parcare nerealizat! Ar mai fi de adaugat un ""amanunt"" ce mie mi se pare esential, si anume acela ca, dupa calculele Primariei, au fost estimate si costurile pentru o parcare subterana la sume cuprinse intre 7.500 si 8.500 de euro, care va sa zica, vezi bine, mai mici decat amendaa€¦
Lasandu-i pe viitorii proprietari de birouri si centre comerciale sa-si calculeze singuri, aritmetic, ce investitie suplimentara va trebui sa faca la miile de metri patrati de constructie, va propun sa incercam a intelege ce ar insemna o astfel de lege pentru proprietarii de locuinte. Estimarea costurilor, aparent corecta, nu specifica in ce categorie s-ar incadra, spre exemplu, locuintele care au 148 mp si nici cuantumul cheltuielilor pentru cazul in care proprietarul va fi nevoit sa construiasca doua, trei sau chiar patru locuri de parcare. Nu se vorbeste nimic nici despre problema amplasarii sau despre solutia accesului la viitorul garaj subteran. In schimb, cu un optimism suspect, se asteapta ca, din amenzile incasate, municipalitatea sa poata construi 22 de parcari subterane, cu un total de 14.000 de locuri si o valoare de peste 320 milioane de euroa€¦
Iata, asadar, cum ""ar putea"" fi solutionata maine criza locurilor de parcare in viziunea de azi a Consiliului General al Primariei Capitalei.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.