Cel mai recent lungmetraj al lui Radu Mihaileanu, "La Source des Femmes", care va rula in competitia Festivalului International de Film de la Cannes (11 - 22 mai) exploreaza lupta dintre femei si barbati, potrivit The New York Times.

Potrivit The New York Times, aproximativ zece oameni din comunitatea marocana care a participat la filmari vor fi prezenti la premiera oficiala a filmului, pe Croazeta, sambata.

"Mereu am avut o pasiune pentru calatorii si fiecare film pe care l-am facut mi-a dat sansa sa descopar o alta limba si o alta cultura", a declarat Radu Mihaileanu pentru NYT. "Sa filmez aceasta poveste in prim-plan a insemnat sa intru intr-o lume", a adaugat el, potrivit MEDIAFAX.

Regizorul a declarat ca lansarea filmului coincide cu revolutiile din tarile arabe. "Revolutie nu inseamna doar miscari pe tema politica, pe strazi", a spus el, "ci si modul in care lucrurile se desfasoara in caminul tau, cum obiceiurile si atitudinile trebuie schimbate. Pentru a avea o egalitate sociala reala, democratia trebuie sa se nasca in propriul camin. Acolo incepe totul si de aceea mi-a placut sa realizez filmul acesta, care intra intr-o lume diferita", a spus acesta.

  • Cel mai recent lungmetraj al lui Radu Mihaileanu, "La Source des Femmes", are un buget de 8,8 milioane de dolari si este coprodus de EuropaCorp, compania lui Luc Besson, Elzevir Films si de regizorul roman, potrivit Variety.

De asemenea, la productie au fost cooptati Panache Prods, din Belgia, si Indigo, din Italia. EuropaCorp se va ocupa de vanzarile internationale ale peliculei. Canal Plus si France Televisions au precumparat drepturile asupra peliculei. Pierre-Ange Le Pogam este producatorul din partea EuropaCorp.

Scenariul peliculei este scris de Radu Mihaileanu, impreuna cu Alain-Michel Blanc, alaturi de care regizorul roman a lucrat la filmul "Concertul".


  • Actiunea filmului "La Source de Femmes" se desfasoara intr-un sat izolat, unde femeile isi ameninta barbatii ca nu vor mai face sex cu ei daca nu le aduc apa de la singura fantana din zona, situata pe un deal indepartat.

Regizorul a marturisit ca i-a spus actritei in rol principal, Leïla Bekhti: "Esti o Ioana D'Arc contemporana; tu pornesti miscarea revolutionara in legatura cu iubirea si locul femeilor in lume". Dar, potrivit NYT, "La Source des Femmes" este un film coral. "Toate personajele mele sunt importante", spune Mihaileanu. "Cand scriu, scriu despre toate. Apoi trebuie sa scurtez povestea si sa ma centrez pe unul dintre ele", a marturisit el.
Citeste si:
Cannes 2011: Romanii nu au mai avut succes ca alta data
Cannes 2011: Romanii nu au...

Mihaileanu a mai spus ca a gasit o libertate speciala in regizarea unui film intr-o limba pe care nu o cunostea: "Iubesc melodicitatea acestei limbi (...) atatea lucruri se intampla prin intermediul muzicii si dansului".

"De cand am scapat de regimul lui Ceausescu, a fost placerea mea sa fac doar ce imi place. Povestea aceasta este importanta pentru mine, este despre seceta, despre suflete aride si despre cum gasesti calea catre izvor", a spus Mihaileanu.

El si-a mai amintit modul in care a pregatit filmul, din iulie pana in septembrie 2009, intervievand femei din acea zona, femei care l-au ajutat sa formeze personajele. Despre locuitorii satului, care au participat la filmari si care vor fi prezenti la Cannes, Mihaileanu a spus: "Cu totii sunt vedete. Ne-au primit cu atata caldura. Nu au mai fost nicaieri in afara satului lor. Va fi o seara magnifica".

Citeste si:
Un jurnalist american a fost ucis de soldații ruși lângă Kiev
Un jurnalist american a fost...

  • Nascut pe 23 aprilie 1958, la Bucuresti, Radu Mihaileanu este fiul unui jurnalist evreu, Mordechaï Buchman, care, dupa ce a evadat din lagarul de concentrare unde fusese deportat de nazisti, si-a schimbat identitatea. Sub noul nume, de Ion Mihaileanu, el va scrie scenariul primului film al lui Lucian Pintilie, "Duminica la ora sase", din 1965.

Radu Mihaileanu a parasit Romania in 1980, indreptandu-se catre Israel, pentru ca ulterior sa se instaleze in Franta. Educat la Institutul de inalte studii cinematografice (IDHEC), el lucreaza, in anii '80, ca monteur, apoi ca asistent de regie, mai ales alaturi de Marco Ferreri ("I love you", 1985, si "Y'a bon les blancs", 1987), timp in care semneaza si cateva filme de scurtmetraj.

In 1993, Radu Mihaileanu filmeaza primul sau lungmetraj, "Trahir", care retraseaza conflictele unui poet roman disident din regimul stalinist. Insa cineastul dobandeste recunoasterea internationala cu cel de-al doilea film, "Trenul vietii/ Train de vie", realizat cu finantare franceza, belgiana, olandeza si romaneasca si premiat la Venetia si Sundance: aceasta fabula impregnata cu umor evreiesc abordeaza Holocaustul (Shoah) dintr-un unghi original - organizarea, de catre sateni, a unui tren cu deportati deghizati in nazisti, in speranta de a scapa in acest fel de lagarele mortii. La acest al doilea film, asistent de regie a fost Cristian Mungiu, regizorul filmului "4 luni, 3 saptamani si 2 zile", premiat cu Palme d'Or la Festivalul de la Cannes, in 2007.

Citeste si:
New York Times, pentru prima dată fără reporteri în Rusia în...
New York Times, pentru prima...

Temele cel mai des abordate de cineast - exilul si identitatea - sunt in centrul celui de-al treilea film al sau, "Traieste!/ Va, vis et deviens", foarte apreciat la Festivalul de la Berlin - Premiul publicului - si la César 2005, unde a primit un premiu pentru cel mai bun scenariu original. In acest film, regizorul se inspira din istoria evreilor din Etiopia, repatriati in Israel la mijlocul anilor '80.

Cel de-al patrulea film al sau, "Concertul", filmat in proportie de aproximativ 60 la suta in Romania, lansat in 2009, a primit doua premii César, pentru sunet, respectiv pentru cea mai buna coloana sonora. In plus, filmul a primit patru trofee Gopo, pentru cel mai bun montaj, cea mai buna muzica originala, cea mai buna scenografie si cel mai bun machiaj si coafura.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.