Sci-Tech 4 Mai 2020 13:30

Acum 100 de milioane de ani, o parte din Deșertul Sahara, în sud-estul Marocului, a fost fără îndoială cel mai periculos loc de pe planetă. În urma cercetărilor efectuate de specialiști, au fost descoperite fosilele celor mai periculoși dinozauri prădători.

Aceste creaturi au trăit acum aproximativ 95 de milioane de ani, înainte de apariția primilor strămoși ai omului, dar „dacă am avea o mașină a timpului și am putea călători în acest loc, probabil că nu vom supraviețui pentru mult timp”, a afirmat paleontologul Nizar Ibrahim și autor al studiului.

De asemenea, Ibrahim a declarat pentru CNN că ecosistemul Kem Kem a fost „un loc cu adevărat misterios, ecologic vorbind”, deoarece ecosistemele prezintă de regulă un număr mai mare de animale care mănâncă plante decât prădători, iar prădătorii înșiși vor veni într-o varietate de dimensiuni, un prădător mai mare fiind dominant.

În Kem Kem, fosilele de prădători sunt mai numeroase decât cele ale dinozaurilor care se hrănesc cu plante, iar câțiva dintre prădătorii care trăiau împreună în zonă, precum Carcharodontosaurus, Spinosaurus, Abelisaur și Deltadromeus, erau la fel de mari ca un Tyrannosaurus rex.

După cum afirmă Nizar Ibrahim, acești prădători s-au hrănit cu peștii de „mărimea unei mașini” care au populat fluviul ce străbătea porțiunea deșertică.

Matthew Lamanna, paleontolog și cercetător în cadrul Muzeului de Istorie Nurală din Pittsburgh, a descris, pe baza analizei fosilelor, acești dinozauri mai înfricoșători decât T-Rex. Printre speciile care au populat zona respectivă se numără Carcharodontosaurus, un dinozaur care ar fi semănat cu un Tyrannosaurus Rex, dar „cu un cap mai îngust și brațe mai lungi cu câte trei gheare".

Spinosaurus, care putea ajunge la 7 metri lungime, avea o coadă neobişnuit de lată, asemănătoare unei vâsle şi care avea funcţionalitatea pe care o au cozile de crocodili, făcând posibilă deplasarea prin apă. Spinosaurus a primit numele de la proiecţiile masive ale vertebrelor sale care formau o creastă osoasă cu lungimea de 1,6 metri pe spatele acestor animale.

Descoperă lumea: 16 motive pentru care India pare a fi o altă planetă
Descoperă lumea: 16 motive...

De asemenea, Deltadromeus, cunoscut doar de la un schelet incomplet, se aseamănă la dimensiune cu un T. rex, a spus Lamanna. Potrivit lui Ibrahim, Deltadromeus prezintă proporții foarte subțiri în picioare și o coadă foarte lungă, și rămâne misterios în absența dovezilor fosile ale gâtului și craniului său.

Studiul realizat de către Ibrahim și un grup de cercetători internaționali din SUA, Marea Britanie, Europa și Africa atrage atenția asupra importanței de a învăța mai multe despre paleontologia Africii, printre alte zone din emisfera sudică.

Ultima actualizare: 4 Mai 2020 - 01 : 05