ANCOM a publicat statistici cu privire la evoluția traficului de internet în România, pe perioada carantinei din ultimele luni.

Într-un comunicat de presă publicat în cursul zilei de luni, ANCOM arată că a fost înregistrată o creștere medie de 26% a traficului de internet, 30% pe rețele fixe și 5% pe rețele mobile. De asemenea, traficul de voce a înregistrat o creștere cu 11%.

Între 16 martie și 15 mai 2020, traficul de internet și date consumat în România a fost de 1.800 PB, cu 30% mai mare decât în perioada anterioară. De asemenea, în aceeași perioadă, traficul de voce a însumat peste 13 miliarde de minute, dintre care 97% fiind înregistrate în rețele mobile.

Vârfurile de consum din perioada stării de urgență

ANCOM a identificat trei vârfuri de trafic în timpul stării de urgență, corelate cu câteva evenimente ce au avut loc în țară în momentele respective.

Între orele 18-19, în data de 22 martie 2020, a fost înregistrat cel mai mare consum de internet și date în rețelele fixe, 2,3 PB. Acesta a fost momentul instituirii primelor restricții impuse de Ordonanța Militară nr. 2 privind masuri de prevenire a răspândirii COVID-19 - închiderea mall-urilor, suspendarea activității cabinetelor stomatologice și interzicerea intrării în România a cetățenilor străini și apatrizilor.

Între orele 11-12, în data de 23 martie 2020, au fost înregistrate 35 milioane minute vorbite, cel mai mare consum de voce. Momentul instituirii restricțiilor de circulație a persoanelor în intervalul orar 22:00-06:00, în baza Ordonanței Militare nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; declarație de presă a Președintelui României. ANCOM notează că o creștere similară a avut loc și în prima zi de Paște, între orele 11 și 12.

Între orele 20-21, în data de 25 martie 2020, a fost înregistrat cel mai mare consum de internet și date în rețelele mobile, 0,25 PB. Momentul instituirii interdicțiilor de circulație a tuturor persoanelor în afara locuinței și suspendarea unor zboruri, în baza Ordonanței Militare nr. 3 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

Citeste si:
Marea Britanie a declarat stare de urgență din cauza caniculei
Marea Britanie a declarat...

„În contextul stării de urgență și necesității de distanțare socială, rețelele de comunicații ne-au permis să ținem legătura cu cei dragi, să lucrăm în siguranță de acasă, să facem școala online, pe scurt, să fim împreună conectați. Cred că abia acum, în astfel de momente de cumpănă, când constatăm că peste 2000 de PB de date au circulat prin rețelele de comunicații din țara noastră în cele 2 luni de stare de urgență, conștientizăm cu toții rolul esențial pe care îl au comunicațiile în viața noastră și cât este de important să avem o infrastructură sustenabilă. Modul în care au fost gestionate rețelele de către operatori în toată această perioadă este un motiv de mândrie pentru România”, a declarat Sorin Grindeanu, Președintele ANCOM.


Despre autor:


Ultima actualizare: 15 Iunie 2020 - 04 : 06

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.