Dupa Neversea, Ed Sheeran, Electric Castle, Bon Jovi si The Cure, evenimente care au adunat cateva sute de mii de oameni, sezonul festivalurilor continua cu Untold, AfterHills, George Enescu, concertul Metallica si alte zeci de astfel de evenimente, in toata tara.
Piata festivalurilor din Romania a inregistrat una dintre cele mai spectaculoase cresteri din economie, nu doar din prisma audientei, estimata in acest an de catre compania de consultanta Frames la peste un milion de oameni.
Dincolo de biletele vandute, business-ul de festival inseamna zeci de milioane de lei incasari din servicii, de la mancare si bauturi la transport, turism, produse promotionale si afaceri conexe.
Untold, un business pe orizontala
Clujul reprezinta, in prezent, etalonul in materie de business in acest sector. Pe langa cresterea potentialului turistic, Untold inseamna un business pe orizontala, cu zeci daca nu sute de firme conectate, din care castiga tot orasul, de la operatorii din turism, la transportatori, sectorul de food, autoritati, din taxe si impozite etc.
Potrivit studiului realizat de firma de consultanta, afacerile din acest sector au atins, anul trecut, nivelul de 472,6 milioane de lei, cu peste 80 de milioane de lei peste rezultatele din 2017.
Investitiile semnificative in marketing si promovare, alaturi de implementarea unor servicii de suport de ultima generatie, de la solutiile de plata moderne la paleta de oferte de produse, s-au tradus in cresterea vanzarilor de bilete si a consumului de produse si servicii in cadrul festivalurilor. Asa s-a ajuns ca Untold, de exemplu, sa devina un etalon in sectorul international de festivaluri, premiat ca atare de specialistii in domeniu.
Intr-o piata in care numarul firmelor a crescut semnificativ in ultimii ani, Untold SRL continua sa fie principalul jucator, cu afaceri de 68,3 milioane de lei in 2018, in crestere cu peste 9 milioane de lei fata de anul precedent. Organizatorul festivalului Untold din Cluj-Napoca a incheiat anul trecut cu un profit de 7 milioane de lei, aproape dublu fata de cel din anul 2017.
Sistemul de plata, check-in, TOP UP și REFUND la cea de-a cincea...
Pe locul secund in topul companiilor din piata de entertainment s-a clasat, la fel ca in 2017, firma Global Records SRL din Constanta, cu afaceri de 45,8 milioane de lei in 2018, in crestere cu 13 milioane lei fata de 2017, si cu un profit de 3,7 milioane de lei.
Clasamentul este completat de o alta firma clujeana, Festival Tickets Management SRL, cu afaceri de 26,9 milioane lei si un profit de 2,3 milioane lei in 2018.
Piata de entertainment din Romania, potential de crestere in viitor
Piata de entertainment din Romania are un potential semnificativ de crestere in viitor, afirma analistii.
Noile generatii sunt mult mai atrase de astfel de evenimente, de cultura occidentala in care asemenea festivaluri se afla in prim-plan. Ultra Music Festival reprezinta, la nivel international, un etalon in materie, un business care, in ultimii 20 de ani, s-a extins in toata lumea, cu evenimente cu sute de mii de oameni.
Valoarea voucherelor culturale crește în 2023. Ce poți cumpăra cu...
"Untold, Neversea, dar si Festivalul George Enescu au dovedit ca si in Romania pot avea loc festivaluri de amploare, bineinteles pe fondul cresterii puterii de cumparare a romanilor. Avem deja un calendar de evenimente de tinuta care, dincolo de publicul autohton, atrage tot mai multi straini, astfel ca, pe langa business-ul in sine, Romania castiga si la capitolul turism", a afirmat Adrian Negrescu, managerul Frames.
Cristalizarea, in ultimii ani, a unui calendar de festivaluri la nivel national, ofera inca oportunitate pentru dezvoltarea unor evenimente noi, cu potential de castig semnificativ, scrie Agerpres.
"Exista inca loc de festivaluri in Romania. Luna septembrie, o luna cu vreme de vara, perioada Craciunului, Revelionul si sarbatorile din primavara (1-8 martie) creeaza premisele unor asocieri de business cu potential de vanzari semnificativ. In Occident, de exemplu, ideea de Winter Festival este puternic exploatata, varianta care, pe viitor, va fi implementata, probabil, si in Romania", estimeaza analistii.
O femeie a născut în timpul unui concert Metallica, pe piesa ”Enter...
Potrivit analizei, pe fondul investitiilor in acest sector (logistica, concerte, festivaluri etc.) si extinderii plajei de clienti (spectatori), nu este exclus ca, in orizonul 2021-2022, piata de entertainment din Romania sa atinga nivelul de un miliard de lei.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro
-
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Sursa: futurebanking.ro
-
Cafea, jazz și o vizită „acasă la Isărescu”: Unde puteți ieși în oraș la...
Sursa: wall-street.ro