Prada... este suficient sa pronunti numele si gindul iti zboara imediat la ceva ce iti doresti foarte mult, la ceva ce trebuie sa ai cu orice pret. O adevarata prada a sufletului, a corpului, a mintii.

Obiecte cu stil care exprima luxul absolut, genti cu design special, pantofi fabulosi si haine ce te fac sa traiesti viata la maximum… mai mult decit orice, personalitate si unicitate... toate acestea inseamna Prada. Nascuta in urma cu aproape un secol, Casa Prada este recunoscuta pe plan mondial pentru creatiile sale elegante si deosebite, pentru amprenta speciala pe care o lasa in sufletul si in mintea fiecarei femei cu stil si pasiune pentru frumos. Senzatiile unice de putere, incredere, farmec, somptuozitate oferite de o vestimentatie completa Prada iau locul oricarui alt sentiment. Iar cind vine vorba despre putere… sa nu uitam ca pina si diavolul se imbraca de la Prada.

Spiritul artistic al familiei

Mario Prada a pus bazele companiei in anul 1913. Totul a inceput cu designul unor genti, pantofi si valize pe care le vindea cu ajutorul micilor magazine din Milano. Datorita marketingului de ca-litate, clientii Prada au ajuns sa se inmulteasca, iar, in scurt timp, produsele Prada se comercializau pe intreg teritoriul Europei, dar si in America. Cei de la Prada au venit cu o idee stralucita de a crea o valiza mare pentru bagaje, din piele groasa de morsa, ce a avut un real succes in rindul celor care calatoreau des cu avionul. Acela a fost momentul in care Prada a decis sa se concentreze mai mult pe domeniul accesoriilor din piele. In 1978, nepoata lui Mario Prada, Miuccia Prada, a preluat compania de la bunicul sau si a condus-o catre ceea ce este astazi. Inainte de a veni la conducerea imperiului luxului, Miuccia era o femeie devotata artei, care profesa ca mim la teatrul Picolo din Milano, si care detinea o diploma in stiinte politice. Desi calificarea sa nu parea a fi una propice pentru a conduce o companie precum Prada, simtul sau artistico-estetic a ajutat-o foarte mult. Brandul a ramas o buna perioada de timp la manufacturarea produselor din piele si s-a luptat cu probleme economice pentru citiva ani. Competitia pe piata bunurilor din piele era apriga si se dadea intre Prada si Gucci. Pentru a se delimita de rivalul sau, Miuccia a hotarit redirectionarea companiei Prada catre lumea haute couture.

Sotul dornic de lupta

In perioada in care Miuccia a mostenit compania de la bunicul sau, a avut loc si casatoria cu Patrizio Bertelli. El a primit rolul de manager in cadrul companiei pentru a-i permite sotiei sale sa se concentreze mai mult pe design si creatie. Orgolios si curajos, Patrizio Bertelli a pornit o adevarata cruciada de achizitii importante pentru brandul Prada. Visul sau era de a se lupta de la egal la egal cu marele mogul al luxului, Bernard Arnault (proprietarul LVMH), si, de ce nu, de a-l invinge. Ca visele de marire si ambitiile lui Patrizio nu aveau o acoperire in realitatea financiara, i-au demonstrat-o din plin esecurile inregistrate. Casa Prada este o emblema a luxului si fascinatiei. Dar de aici pina la a ajunge la acelasi nivel cu LVMH este cale lunga. Care necesita mult mai mult decit dorinta si hotarire, imaginatie sI arta. Necesita foarte multi bani. Pe care, din pacate, Patrizio Bertelli nu i-a avut.

Achizitii si vinzari

Achizitiile companiei Prada au inceput la sfirsitul anului 1990 cind a cumparat branduri precum Helmut Lang, Church Shoes, Jil Sander si Fendi plus multe alte firme de talie mai mica. Prada a cumparat compania lui Jil Sander in anul 2000, insa spiritul impulsiv al lui Bertelli a dus la o cearta monstruoasa intre el si designerul casei Sander. Jil Sander si-a parasit propria companie si a fost obligata sa stea departe de lumea modei timp de trei ani. La sfirsitul anului 2001, Prada avea o situatie financiara dezastruoasa, mai exact datorii de peste un miliard de dolari. Solutia salvatoare a venit chiar de la rivalul LVMH, care a cumparat brandul Fendi de la Prada pentru suma de 250 de milioane de dolari. Specialistii din domeniu au cazut de acord ca Prada se afla in fata unei crize economice de amploare, ceea ce era cit se poate de adevarat, avind in vedere ca dupa vinzarea Fendi, in aprilie 2002, compania italiana a fost nevoita sa vinda si brandul Byblos, achizitionat cu doar un an in urma.

Lupta pentru Gucci

Miscarea gindita cel mai mult de Bertelli si, de fapt, visul sau cel mai mare a fost sa-si achizitioneze eternul rival, Gucci. Aceasta se intimpla in a doua jumatate a anilor `90, cind Prada se afla intr-o puternica expansiune, iar Gucci intr-o continua degringolada. Pe cit de puternica a fost dorinta lui Bertelli de a achizitiona Gucci, pe atit de dureroasa a fost infringerea. Bertelli a facut o oferta pentru 34,4% din Gucci, numai ca nu a avut bani sa o transforme in realitate. Asa ca a fost nevoit sa ceara ajutorul LVMH. Bernard Arnault nu a ratat aceasta ocazie si a achizitionat, de la Prada, pachetul care ii asigura controlul asupra Gucci. In final, Gucci a ajuns in patrimoniul lui Francois Pinault, dar aceasta este o alta poveste. Cert este ca pierderea razboiului pentru Gucci, a insemnat o incredibila lovitura pentru imaginea Prada si pentru pozitia lui Bertelli pe piata luxului.

Salvarea pret-a-porter

In 1985, gentile clasice produse de Miuccia, simple, dintr-un nylon negru, numite "Pocone", au devenit o adevarata senzatie pe piata internationala. Functionala, practica si la moda, geanta Prada a ajuns sinonima cu stilul si eleganta. Prada a dat lovitura in 1989 cind a lansat colectia sa de haine pret-a-porter, cu un inspirat look elegant, simplu, cu linii curate, toate produsele fiind fabricate din materiale de lux, in culori sobre. Negru, maro, nuante de gri, verde si crem, aceste nuante au purtat compania Prada catre gloria anilor `90. Imbracamintea era sexy, fara a se pune accent pe goliciune. Linia de accesorii ce insotea colectia de articole pret-a-porter era de asemenea creata de Prada si includea obiecte precum curele foarte subtiri din piele, pantofi eleganti cu tocuri foarte inalte si clasica geanta imaginata de Miuccia. In 1992, Miuccia a mai introdus pe piata un nou brand semnat de ea, Miu Miu. O colectie pe gustul tinerilor, cu forme fluctuante, culori pamintii, simple ca design, dar de o calitate ireprosabila.

La scurt timp, compania a fost aleasa cea mai buna creatoare de accesorii de cate Consiliul Designerilor de Moda din America. Compania Prada a evoluat in ultimii ani, iar Miuccia continua sa foloseasca materiale unice si designuri inovatoare. De la haine ce se aseaza elegant pe formele unduitoare ale actritelor hollywoodiene la genti incapatoare din piele de cea mai buna calitate, la pantofi cu tocuri inalte pe care plutesti mai usor decit un fulg in bataia vintului, Prada a revolutionat industria modei si a impus tendinte bine definite.


Despre autor:

Sursa: 7plus.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.