Doua treimi din cetatenii Europei sunt de parere ca programele de televiziune care contin scene violente ar trebui interzise in perioada Craciunului. Filmele pentru intreaga familie sunt preferatele europenilor, indiferent de tara, in vreme ce programele sportive se bucura de o mai mica popularitate. 81% dintre europeni considera programele religioase sau de spiritualitate din perioada Craciunului prea putin interesante. Acestea sunt cateva dintre concluziile unui studiu pan-european privind obiceiurile telespectatorilor in perioada Craciunului, efectuat la solicitarea United Pan-Europe Communications (UPC), cel mai mare operator de televiziune prin cablu din Europa. Studiul a fost realizat de compania de cercetari de piata Research International, care a efectuat 5000 de interviuri in 11 tari in care UPC ofera servicii de televiziune prin cablu - Olanda, Franta, Austria, Polonia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Belgia, Cehia, Slovacia si Romania (peste opt milioane de locuinte in total).

Mesajul televizat al presedintelui este ignorat

Majoritatea europenilor considera ca programele de televiziune care contin scene de violenta ar trebui interzise in perioada Craciunului. Dar aceasta opinie nu este valabila si in cazul tinerilor; cu cat mai tineri sunt cei intervievati, cu atat toleranta fata de violenta la televizor este mai mare. Doar in Suedia si in Romania majoritatea celor intervievati nu au fost foarte deranjati de violenta la televizor in perioada Sarbatorilor de iarna.

Desi in multe tari este o veche traditie, europenii nu acorda importanta mesajului televizat de Craciun din partea presedintelui tarii. Peste 65% din respondenti cred ca acesta nici nu este important. Cu toate acestea, majoritatea polonezilor si norvegienilor urmaresc acest mesaj. Nici programele sportive in direct nu se bucura de popularitate in perioada Craciunului: aproape 70% dintre europeni nu doresc sa vizioneze programe sportive in vacanta de iarna.

Conform acestui sondaj, in acest an, de Craciun, Europa va sta in fotoliu si va urmari filme pentru intreaga familie. Desi Europa de Est are o preferinta mult mai puternica pentru filmele clasice de Craciun decat Europa Occidentala, popularitatea filmelor clasice de Craciun ramane, in general, de neegalat. Filme consacrate, cum ar fi "White Christmas" sau "A Christmas Carol" raman printre preferatele telespectatorilor de pe intreg continentul. Cele mai noi succese de casa de la Hollywood sunt vizionate mai ales de catre vest-europeni. Dupa filme, in topul preferintelor telespectatorilor urmeaza stirile, spectacolele de divertisment si emisiunile-concurs. Emisiunile sportive nu se afla in primele trei locuri ale topului preferintelor de Craciun.

Europa de Est versus Europa de Vest

Acest studiu de piata releva diferentele culturale dintre tarile Europei Centrale si de Est si cele din Europa de Vest, precum si obiceiurile telespectatorilor in perioada Craciunului. Cei din Europa Centrala si de Est vor petrece, cu siguranta, mai mult timp in fata televizorului decat in restul anului, in vreme ce vest-europenii vor privi mai putin la televizor. De asemenea, in Europa Centrala si de Est, programele de televiziune din perioada Craciunului sunt considerate substantial mai bune decat in restul anului. Aceasta opinie contrasteaza puternic cu cea a vest-europenilor, care cred ca programele de Craciun sunt mai proaste decat in restul anului. Acest lucru poate explica faptul ca multi est-europeni nu vor sa petreaca Sarbatorile de Craciun fara televizor, spre deosebire de cele mai multe tari vest-europene, care prefera un Craciun departe de televizor. Acasa este locul preferat de sarbatorire a Craciunului (76% dintre intervievati). Populatia Europei Centrale si de Est sta mai mult acasa decat cetatenii Europei Occidentale, in vreme ce foarte putini (2%) pleaca in vacanta in perioada Craciunului. Pomul de Craciun este inca foarte popular in Europa (84% din cei intervievati vor avea un brad in casa).


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.