Agentia de publicitate din Australia care a lansat campania "Cea mai buna slujba din lume" a castigat doua trofee Grand Prix la categoriile PR Lions, respectiv Direct Lions, in cadrul festivalului international de publicitate de la Cannes.
Agentia castigatoare a celor doua mari premii se numeste CumminsNitro, este din South Brisbane si a realizat celebra campanie pentru Tourism Queensland, o institutie guvernamentala special creata sa promoveze Queensland ca o destinatie turistica in intreaga lume.

In cadrul acestei campanii, care a facut inconjurul lumii datorita presei, s-a desfasurat un concurs care avea ca miza obtinerea celui mai tentant si neobisnuit loc de munca, acela de a fi administratorul unei insule pentru sase luni, job pentru care castigatorul primea 150.000 de dolari australieni.

Nici o alta campanie de promovare a turismului si probabil niciun fel de campanie de promovare din lume nu a avut parte de o receptivitate atat de mare din partea mass-mediei. Cu un buget estimat de 1,2 de milioane de dolari, campania a atras peste 34.000 de persoane, din 201 de tari, care au facut toate demersurile pentru a intra in concursul pentru locul de munca promis.

In urma inregistrarilor video trimise de candidati pentru a intra in competitia celei mai tentante slujbe din lume, s-au adunat 610 ore de continut video, in care candidatii prin prezentarile lor nu faceau altceva decat sa promoveze cu pasiune produsul vizat de intreaga campanie.

Campania "Cea mai buna slujba din lume" a inceput in luna ianuarie. Postul de administrator al insulei Hamilton a fost oferit de statul australian Queensland, in cadrul unei campanii de promovare turistica.

Scopul agentiei CumminsNitro a fost sa creasca gradul de notorietate (awareness) al insulelor din Marea Bariera de Corali (Great Barrier Reef), un nou brand al institutiei Tourism Queensland, si sa transforme o destinatie obisnuita, pentru o excursie de o zi, intr-o destinatie turistica internationala, de vis, cum sunt insulele Hawaii, Maldive si Caraibe.

Premiile PR Lions, acordate pentru prima oara in istoria festivalului, au fost castigate de agentii din SUA (4 trofee), Australia (3 trofee), Marea Britanie (2 trofee), Portugalia (2 trofee), Japonia (2 trofee), Elvetia, Liban, Costa Rica si Brazilia cu cate un trofeu fiecare.

Anul acesta, conform datelor furnizate de organizatorii festivalului, din Romania au fost inscrise doar opt lucrari la categoria PR, dintre care agentia Arsenoaie & Matasel a fost singura nominalizata, cu campania "Accidentele se pot intampla oricui!", realizata pentru Politia Capitalei. (Accidents can happen to anyone! The Bucharest police road safety campaign ).

In cadrul campaniei, timp de o saptamana, in perioada 17-23 noiembrie, numeroase vedete au aparut in scaune cu rotile in fata publicului, pentru a atrage atentia asupra faptului ca toti oamenii sunt vulnerabili intr-un moment de neatentie. Agentia Arsenoaie & Matasel s-a inscris la editia de anul acesta cu aceasi campanie si la categoria Media Lions, dar nu a reusit insa se se califice in finala.

Istoricul festivalului de publicitate de la Cannes reflecta evolutiile din industrie. Povestea acestui eveniment a inceput in anii '50, cand s-a decis investirea in reclamele din cinematografie si s-a format asociatia londoneza Screen Advertising World Association. Pentru promovare, s-a hotarat organizarea unui festival anual, la care sa participe potentiali clienti. Prima editie s-a desfasurat la Venetia, in 1954.

Cea de-a 56-a editie a Cannes International Advertising Festival se va desfasura intre 21-27 iunie. La eveniment sunt asteptati sa participe secretarul general al Natiunilor Unite, Kofi Annan, managerul de campanie al lui Barack Obama, David Plouffe, precum si reprezentanti ai Google, Coca-Cola, Hewlett Packard, Apple, Kraft, McDonald's, Philips, MySpace si Sony.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.