Reporter: Cum ati primit vestea ca primul dumneavoastra lung metraj a castigat Marele Premiu al sectiunii "New Voices" la Palm Springs?
Adrian Sitaru: E un film care a placut celor din juriu, dar nu banuiam ca va avea parte de o asemenea traiectorie. Am fost si regizor, si producator, am asigurat si partea de montaj a filmului. Am invatat programe special pentru aceasta. La ceremonie, insa, nu am participat. A fost, in schimb, acolo actrita Maria Dinulescu (n.r. - una dintre protagonistele peliculei), care mi-a povestit despre reactiile favorabile din partea publicului.
R.: "Pescuit sportiv" a fost lansat de curand si in Franta, la Centrul Pompidou. Cum a fost primit acolo?
A. S.: A fost primit mai bine de critica, decat de public. In salile de cinema au fost, in prima seara de proiectie, circa 200 spectatori. Asta e si bine, e si rau. Nu sunt cele mai bune vremuri pentru lansarea filmelor independente, nici macar in Franta. Am primit suport din partea producatorilor francezi care i-au sprijinit pe Cristi Puiu si pe Mungiu.
R.: De ce buget a beneficiat filmul?
A.S.: Filmul a fost facut 100% din buget propriu. A costat circa 400 euro, pe care i-am imprumutat de la prieteni. Am cautat sponsorizare la Centrul National al Cinematografiei, inainte de filmare, dar in 2003 nu aveam energia necesara sa lupt pentru asta. Am gasit aceasta solutie si cu ajutorul lui...Lars von Trier (n.r. - regizorul danez care a realizat capodoperele "Breaking the Waves" si "Dogville"); de la el am invatat cum se pot face filme bune cu buget mic. Am filmat timp de 10 zile, in luna octombrie, am facut trei saptamani de repetitii inainte de filmarile propriu-zise, pentru ca actorii sa fie obisnuiti cu tehnica "point of view", asa-numita filmare subiectiva, folosita de-a lungul intregii pelicule. Toata povestea din scenariu are loc, in film, intr-o singura zi. Actorii au lucrat fara sa primeasca bani. Daca nu as mai primi bani pentru urmatorul proiect, m-as intoarce la aceasta experienta. Nu a fost cea mai nefericita si, cu siguranta, s-a simtit implicarea actorilor si dorinta lor de a face film.
R.: Cum ati aplicat tehnica "point of view" in timpul filmarilor?
A.S.: Sunt de parere ca aceasta tehnica reprezinta viitorul cinematografiei. In cazul proiectului "Pescuit sportiv", am luat decizia de a o folosi 100% in decursul filmarilor, nu doar partial. Am pornit de la trei povesti, pe care, apoi, prin aceasta tehnica, le-am comasat intr-una singura. S-a dovedit a fi o idee buna.
R.: Despre urmatorul proiect?
A. S.: Este vorba despre "Din dragoste, cu cele mai bune intentii". Filmarile vor incepe cel mai tarziu in luna septembrie a acestui an. Scenariul va urmari povestea unui tanar de 35 de ani, a carui mama sufera un accident cerebral. Incercand sa afle cat mai multe despre boala mamei si sa rezolve situatia, personajul isi pierde stapanirea de sine.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Nici nu a născut, dar și-a ales deja bona filipineză. Ana Baniciu va naște în...
Sursa: kudika.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
UniCredit Bank, susținător al Pavilionului României din cadrul La Biennale di...
Sursa: futurebanking.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro