Din cele 13 milioane de melodii digitale, doar 3 milioane au fost cumparate pe parcursul anului 2008, fapt ce infirma una din cele mai importante teorii de marketing ale secolului 21, cea a modalitatii de promovare a produselor destinate unei categorii restranse de public, potrivit presei britanice

Un studiu recent realizat pentru industria muzicii digitale pune pentru prima oara sub semnul intrebarii teoria initiala, infirmand convingerea multor specialisti ca pietele nisate pot aduce profituri considerabile. Rezultatul studiului nu este unul optimist, tinind cont de faptul ca din 13 milioane de melodii scoase la vanzare pe internet, doar 3 milioane si-au gasit cumparatori pe parcursul anului 2008.

Potrivit si altor studii realizate, aproximativ 80% din incasari au rezultat din vanzarea a numai 52.000 de melodii de pe internet. Nici albumele nu au fost trezit pre a mult interesul cumparatorilor. Din 1,23 de milioane de albume puse la dispozitia cumparatorilor pe internet, doar 173.000 au fost cumparate, ceea ce inseamna ca 85% dintre albume nu au fost vandute nici macar intr-un exemplar.

Unul dintre cele mai importante modele economice ale secolului 21, si anume, ideea cresterii vanzarilor pe internet prin dezvoltatrea pietelor de nisa, a fost expusa pentru prima oara de Chris Anderson in cartea "The Long Tail", publicata in 2006. Teoria lui Anderson era ca internetul va aduce venituri importante din cresterea impresionanta a vanzarilor unor artisti si a unei muzici de nisa.

Analiza realizata de Anderson aupra pietei de muzica online sugera ideea ca, datorita preturilor mici si a usurintei cu care pot fi accesate produsele online, vanzatorii de retail pot realiza incasari semnificative, intrucat intotdeauna vor gasi cumparatori.

Internetul este vazut de cei mai multi dintre specialisti ca fiind una dintre cele mai generoase surse de acces pentru cumparatori la o gama variata de obiecte, de la produse-unicat la antichitati sau muzica si reprezinta, potrivit datelor, sursa unor venituri mari pentru comerciantii zonei online, cum ar fi de exemplu site-ul Amazon sau e-Bay. Modelul acestor site-uri a fost dezvoltat in baza teoriei pietelor nisate, anume comercializarea unor produse care nu se mai adreseaza maselor, ci au un public mult mai restrans si mai diferentiat.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.