Modul în care învățăm se transformă cu ajutorul tehnologiei, iar descentralizarea educației va duce la modele noi de business și la învățare continuă. Dacă pandemia a arătat că putem să învățăm de la distanță, viitorul va arăta că educația pe bază de abonament va duce la un viitor al învățării permanente.

Învățare permanentă pe timpul vieții

Pe măsură ce în ultimii 200 de ani viața noastră s-a schimbat, iar speranța de viață a crescut, modul în care arată viețile oamenilor s-a modificat. Cele mai multe persoane muncesc activ până la aproximativ 65 de ani, dar pe viitor, cu ajutorul tehnologiei, s-ar putea ca această vârstă să crească. În același timp, munca manuală va fi înlocuită de roboți, fie hardware, fie software, așa că ceea ce știm va trebui mereu să îmbunătățim prin educație permanentă.

Conform unui studiu realizat de Strada Education Network, persoanele angajate în momentul de față înțeleg nevoia învățării continue. 87% din angajați spun că trebuie să învețe noi skill-uri de-a lungul vieții. În același timp, 10.000 de persoane zilnic din generația Baby Boomers vor împlini 65 de ani până în 2030, ceea ce va duce la nevoia de recalificare și readaptare a pieței muncii.

Retail jobs

De asemenea, educația permanentă va fi o nevoie forțată de piața muncii. Deși companiile oferă training în anumite domenii, numărul orelor a scăzut în ultimii zeci de ani, așa că angajații vor trebui să se pregătească individual.

„Companiile nu au mai investit la fel de mult în educarea angajaților. În 1979 tinerii muncitori primeau 2,5 săptămâni de training pe an, iar în 1995 durata a scăzut la 11 ore”, spune Peter Capelli, profesor la Wharton School din cadrul Universității din Pennsylvania. Astfel, companiile au așteptarea de la angajați de a fi deja pregătiți, iar acest lucru se poate întâmpla doar prin educație individuală.

Așadar, conform studiilor, cei mai valoroși angajați vor fi cei care acum și în viitor vor combina cunoștințele tehnice, skill-urile umane și se vor adapta la cerințele pieței prin educația informală. În plus, din ce în ce mai mulți angajați vor avea peste 50 de ani, așadar vor trebui să se educe pentru a fi pregătiți la schimbările aduse de tehnologie. Până în 2030 375 de milioane de muncitori, adică 14% din forța de muncă la nivel global, vor fi nevoiți să-și schimbe joburile care vor fi înlocuite pe alocuri de roboți și automatizare.

Citeste si:
Noul Carlsberg LUMA obţinut prin tehnologia inovatoare DRY Hopping
Noul Carlsberg LUMA obţinut...

Din acest motiv, antreprenorii înțeleg că e nevoie să creeze programe pentru angajați. Daniel Metz, Președinte al Board-ului NTT DATA Romania spune că „Dezvoltarea fiecărui coleg din echipă este prioritară. Acesta e motivul pentru care am creat intern o echipă de training şi consultanță, iar programele noastre de dezvoltare a carierei sunt pliate pe nevoile individuale sau de proiect”.

Astfel, pentru ca angajații și firmele să fie pregătite pentru acest viitor, companiile vor trebui să organizeze programe de training frecvente. În plus, pe lângă acest trend, vom vorbi și despre microînvățare, adică materiale care pot fi citite în 2-5 minute, potrivite pentru generațiile mai tinere, obișnuite cu o atenție redusă și cititul în social media. Conform datelor, microlearning-ul crește rata de interactivitate cu 50% și retenția cu 20%.

Citeste si:
Oana Roman, criticată din cauza educației pe care i-o oferă fiicei...
Oana Roman, criticată din...

Învățarea pe bază de abonament

Conform datelor, piața de e-learning la nivel mondial va ajunge la o valoare de 325 de miliarde de dolari până în 2025. În Statele Unite, 77% din corporații au folosit învățarea online pe bază de abonament, iar ratele de retenție ale angajaților trecuți prin astfel de programe crește de la 25% la 60%.

De asemenea, un studiu realizat de IBM pe 2.500 de companii a arătat că programele de training au dus la o creștere a veniturilor medii realizate de angajați cu 218% și la margini de profit cu 24% mai mari.

Așadar, viitorul este al training-ului online, dar și al învățării continue individuale, de multe ori pe bază de abonament. Platforme de E-learning permit obținerea de diplome online care sunt recunoscute, iar studenții de orice vârstă pot să facă lucrurile în ritmul lor.

Citeste si:
Ilinca Vandici, despre educația pe care i-o oferă copilului ei:...
Ilinca Vandici, despre...

Pe măsură ce la nivel global ne ducem spre o societate bazată pe abonamente, cum ar fi Netflix, Spotify și alte servicii, educația va adopta acest model unde vom plăti abonamente la platforme în funcție de nevoile noastre. Conform unui studiu Gartner, 75% din companii vor oferi o formă de abonament online până în 2023, acest lucru fiind valabil și pentru educație. Platforme precum Coursera sau Duolingo permit oamenilor să învețe de oriunde din lume.

Avantajele modelului pe bază de abonament e că nu este scump în primă fază și oferă o flexibilitate pentru student. De asemenea, dacă vorbim de un abonament care este plătit automat în fiecare lună, creează și o responsabilitate de a folosi acest serviciu. În plus, cei care învață pot învăța în mod continuu.

Citeste si:
Iohannis: Educația este unul dintre pilonii îmbunătățirii...
Iohannis: Educația este unul...

Experții în educație menționează că, din ce în ce mai mult, educația va fi făcută în afara claselor tradiționale. Dacă pandemia a arătat că acest lucru poate fi posibil, viitorul va fi influențat de tehnologie.

„Adulții vor deveni curând cel mai mare grup în educația digitală, pentru că skill-urile noi vor deveni o prioritate și vor trebui îmbunătățite mereu. Educația nu mai poate fi doar un one stop shop și cei care vor să reușească profesional vor trebui să-și reîmprospăteze cunoștințele mereu”, spune Joshua Wohle, cofondator și CEO al Mindstone, un startup educațional.

Nu în ultimul rând, specialiștii consideră că până acum companiile au luat tot ceea ce știam despre educația tradițională și au pus-o într-un mediu digital. Dar urmează noi modele de business care vor face pentru educație ceea ce a făcut Netflix pentru filme și televiziune.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 23 Mai 2022 - 01 : 05

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.