Mark Zuckerberg, patronul şi fondatorul Facebook, a anunţat joi un nou nume pentru compania-mamă, "Meta", pentru o mai bună reprezentare a tuturor activităţilor, de la reţelele sociale la realitatea virtuală, însă numele majorităţii serviciilor vor rămâne neschimbate.
 

Facebook își schimbă numele

Fondatorul gigantului tehnologic, acuzat că pune profiturile înaintea oamenilor de către un avertizor de integritate şi de către membri ai Congresului SUA, a ales "meta" - "dincolo de", în greaca veche - pentru a arăta că există "întotdeauna mai mult de construit".

"Am învăţat multe confruntându-ne cu numeroase probleme", a declarat el, spunând că acum este momentul să se tragă învăţăminte pentru "a construi următorul capitol".

Acest anunţ a fost făcut după o oră şi jumătate de prezentare a "metaversului". Potrivit lui Zuckerberg, metaversul reprezintă viitorul internetului, după computere şi telefoane mobile, la care publicul va avea acces pentru a interacţiona, a lucra sau a se distra prin intermediul tehnologiilor (ochelari de realitate augmentată, căşti de realitate virtuală şi altele).

Motivul procesului de rebranding

Acest proces de rebranding este interpretat ca o manevră de distragere a atenţiei de către criticii grupului californian, vizat de scandaluri şi controverse, de la dezinformare şi confidenţialitatea datelor la respectarea legislaţiei concurenţei.

Compania "crede că un nou brand o poate ajuta să schimbe subiectul", a reacţionat deja, săptămâna trecută, un ONG alcătuit din activişti anti-Facebook, supranumit în mod ironic "adevăratul consiliu de supraveghere al Facebook" ("The Real Facebook Oversight Board"), după ce au început să circule zvonurile referitoare la o schimbare de nume.

Nemulţumirea autorităţilor şi a societăţii civile s-a amplificat în ultimele săptămâni faţă de dezvăluirile unui avertizor de integritate, Frances Haugen, potrivit căreia Facebook a ales să ignore unele dintre pericole - conţinut toxic pe Instagram pentru adolescenţi, dezinformare care dăunează democraţiei şi altele - în favoarea menţinerii profiturilor.

Citeste si:
Europa ar putea rămâne fără Facebook și Instagram. S-a emis un...
Europa ar putea rămâne fără...

Google și-a schimbat numele în 2015

Cu toate acestea, Mark Zuckerberg vorbeşte despre metavers de câteva luni. El a anunţat deja investiţii de câteva miliarde în următorii ani şi recrutarea a 10.000 de persoane în Europa pentru acest proiect. Zuckerberg a oferit mai multe detalii joi, descriind un viitor demn de domeniul ştiinţifico-fantastic şi oferind în acelaşi timp informaţii despre mărci în materie de marketing.

În timp ce numele companiei devine "Meta", cel al serviciului său principal, Facebook, rămâne neschimbat. Mişcarea este similară cu modul în care Google a creat un nou nume pentru compania-mamă, "Alphabet", în 2015 pentru a reprezenta schimbarea sa dincolo de un simplu motor de căutare.

Citeste si:
WhatsApp a picat în toată lumea. Utilizatorii au întâmpinat...
WhatsApp a picat în toată...

În cadrul planului, marca Oculus, folosită pentru produsele de realitate virtuală ale companiei, va fi retrasă de anul viitor, potrivit Agerpres. Andrew Bosworth, ofiţer-şef de tehnologie, care în prezent conduce departamentele AR (realitate augmentată) şi VR (realitate virtuală) în cadrul companiei, a declarat că de la începutul anului 2022, Oculus Quest de la Facebook se va numi "Meta Quest", în timp ce aplicaţia Oculus App va deveni "Meta Quest App".


Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 29 Octombrie 2021 - 10 : 10

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.