În urmă cu 430 milioane de ani în urmă, un pește a decis să încerce să meargă pe uscat, iar lumea nu a mai fost niciodată la fel.

În 1985, oamenii de știință au fost șocați să descopere că specia de pești Cryptotora thamicola care trăia în peșterile din provincia Mae Hong Son din Thailanda care putea escalada pereții peșterilor asemeni unui alpinist.

Alte specii de pești pot sări din apă pe uscat și își folosesc coada pentru a se propulsa înapoi. Deși impresionante, aceste abilități sunt departe de capacitatea de a merge asemeni unui animal.

Dar, un studiu din 2016 a relevat faptul că cel puțin 11 specii de pește ar putea merge dacă ar vrea. Printre acestea se numără peștele cavernă (Cryptotora thamicola), singura specie vie de pești despre care se știe că merge pe uscat într-un mod similar vertebratelor cu patru membre, cum ar fi reptilele sau amfibienii.

Cercetătorii au realizat o analiză comparativă a ADN-ului balitoridelor pentru a crea o hartă evolutiv cu ajutorul căreia au identificat trei variante dominante ale anatomiei pelvine a acestei familii. Altfel spus, au analizat structura osoasă a aproape 30 de specii pești și au stabilit trei categorii de forme pelvine.

Analizând forma osului care leagă coloana vertebrală de aripioarele pelvine, oamenii de știință au descoperit că peste zece specii împărtășesc brâul pelvian neobișnuit de robust pe care îl au peștii cavernă.

Această descoperire ne poate ajuta să înțelegem cum ajuns primele vertebrate să meargă pe uscat.

Ultima actualizare: 21 Septembrie 2020 - 11 : 09